دنیای اقتصاد - اصفهان - مرتضی راعی: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان اصفهان از نعمت گاز برخوردار هستند.

مرتضی طغیانی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری اصفهان به عنوان استان سبز ایران و با اشاره به اینکه از ابتدای راه‌اندازی شرکت گاز استان اصفهان تاکنون ۱۷هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع گاز در این شرکت اجرا شده، افزود: تا قبل از دولت نهم ۱۲ هزار و ۷۵ کیلومتر و از ابتدای دولت نهم ۵ هزار و ۷۲۵ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع گاز داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ساخت و نصب ۷۹۲ هزار و ۵۰۰ مورد انشعاب فولادی و پلی‌اتیلن در سطح استان اصفهان انجام شده است، اظهار کرد: قبل از دولت نهم ۶۴۳ هزار و ۹۷۰ کیلومتر ساخته شده و در دولت نهم تاکنون ۱۴۸ هزار و ۵۳۰ کیلومتر احداث و نصب انشعاب‌های فولادی و پلی‌اتیلنی در اصفهان داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر یک‌میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۰۰ مشترک واحد مسکونی شهری و روستایی، صنعتی تجاری و تجاری ویژه است.

وی با بیان اینکه تاکنون به ۸۷ شهرستان اصفهان گازرسانی شده است، گفت: تا قبل از دولت نهم ۷۹ شهرستان و از دولت نهم تاکنون هشت شهرستان زیرپوشش گازرسانی رفته است. طغیانی با اشاره به اینکه گازرسانی به ۶۸۹ روستا نیز انجام شده، بیان کرد: قبل از دولت نهم ۱۵۷ روستا و بعد از دولت نهم ۵۳۲ روستا زیرپوشش گازرسانی رفته است.

وی به گازرسانی به ۳ هزار و ۶۵۰ مرکز صنعتی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در دولت نهم ۲ هزار و ۳۲۱ مرکز صنعتی زیرپوشش گاز استان اصفهان رفته‌اند. مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه ۵۶۶ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ ساخت و راه‌اندازی شده، افزود: همچنین عملیات گازرسانی به ۸۴ جایگاه CNG در سطح استان اصفهان از دیگر اقدامات شرکت گاز اصفهان است. وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۵۰۸ کیلومتر شبکه از طرح‌های در دست اجرای شرکت گاز استان اصفهان است، اظهار کرد: یک‌هزار و ۵۳۷ شبکه فولادی و یک‌هزار و ۹۷۱ شبکه پلی‌اتیلن از ۱۷۷ طرح در دست اجرا در این زمینه است.

طغیانی گفت: ۹۱ هزار و ۱۱۴ انشعاب در استان اصفهان در دست اقدام است. وی با بیان اینکه ۳۹ ایستگاه CNG در استان اصفهان در دست اجرا است، اضافه کرد: ۱۸ ایستگاه CGSا، ۵۹ ایستگاه TBSا، ۳۶ ایستگاه CPS و پنج ایستگاه CGS&TBS نیز از دیگر طرح‌های در دست اقدام است.