دنیای اقتصاد - بوشهر: مسوول واحد نظارت شهرداری منطقه یک بوشهر گفت: سقف دو بازارچه قدیمی بوشهر در خیابان صفوی در حوالی میدان انقلاب این شهر به دلیل قدمت زیاد و ناپداری مصالح رو به تخریب است. مهندس حسام منصوری افزود: اخطاریه برای صاحب این ملک صادر شده است و به‌رغم پذیرش وی برای ترمیم و بهسازی این بازارچه‌ها، اما سازمان میراث فرهنگی با بازسازی آن مخالفت و اعلام کرده باید این بازارچه‌ها تخریب و دوباره ساخته شوند، در غیر این صورت جلوی بازسازی آن را خواهند گرفت. وی اظهار کرد: صاحب این بازارچه‌ها نیز اعلام کرده که هزینه تخریب و احداث مجدد این بازارچه‌ها را پرداخت نخواهد کرد و اگر میراث فرهنگی در این کار مصمم است خود هزینه ساخت آن‌ها را بپردازد.

منصوری در عین حال از احتمال خطر برای کسانی که در داخل این بازارچه‌ها در حال تردد هستند، خبر داد و افزود: تنها کاری که توانستیم انجام دهیم نصب داربست و ایجاد دیوار حایل در این بازارچه‌ها برای جلوگیری از خطرهای احتمالی ناشی از ریزش سقف است.

منصوری اضافه کرد: با توجه به اینکه متولی امور در شهرها، شهرداری است و مردم هر گونه نابسامانی در اوضاع شهر را از چشم شهرداری می‌بینند، باید هر چه سریع‌تر وضعیت این بازارچه‌ها و جلوگیری از خطرهای احتمالی برای شهروندان بوشهری روشن شود. مسوول واحد نظارت شهرداری منطقه یک بوشهر گفت: این واحد در یکسال گذشته ۱۶ مورد رفع خطر و ۱۲ مورد پاکسازی در سطح شهر بوشهر انجام داده است. وی بیان کرد: همچنین در همین مدت تعداد ۲۲ مورد حکم از مراجع قضایی برای پاکسازی و رفع خطر اخذ شده است.