مشهد- زهره الوندی: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، کشت گلخانه‌ای را یکی از روش‌های استفاده بهینه از منابع آب دانست و افزود: در ایران ۷هزار و ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای داریم که در خراسان رضوی ۵۲ هکتار است.

به گزارش روابط عمومی همایش ملی الگوهای توسعه پایدار در مدیریت آب، محمد علی دلاور در آستانه برگزاری این همایش افزود: برای صرفه‌جویی در مصرف آب باید به سمت استفاده از روش‌های مدرن کشت از جمله کشت گلخانه‌ای برویم که متاسفانه آمار کشت گلخانه‌ای در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی بسیار پایین است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب که بیشترین حجم مصرف آب به میزان ۹۳ درصد در بخش کشاورزی است، افزود: در این راستا باید الگوی کشت را اصلاح کرد که این امر با استفاده از روش‌های نوین آبیاری از جمله قطره‌ای، تحت فشار و همچنین توزیع مجدد پساب‌ها تا حدود زیادی میسر خواهد شد. وی با اشاره به ۱۰ رودخانه مرزی در استان خراسان رضوی تصریح کرد: ۱۲۷ میلیون مترمکعب از آب رودخانه‌های مرزی استان از کشور خارج می‌شود که باید با ایجاد سد و بندهای خاکی از این امر جلوگیری کنیم.