دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: سد مخزنی جره رامهرمز همزمان با سفر سوم هیات دولت به خوزستان، آبگیری می‌شود. سرپرست سازمان آب و برق خوزستان با بیان این مطلب افزود: پس از آبگیری مخزن این سد که عملیات اجرایی آن از اوایل سال ۷۵ آغاز شده است، آبگیری مرحله دوم در تراز بالاتر به گنجایش ۲۴۰ میلیون مترمکعب از تیرماه ۸۹ به بعد قابل دستیابی است.

سید مجتبی رضوی نبوی اظهار کرد: اجرای این سد تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی هزینه در پی داشته و سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی افزود: مخزن این سد اکنون در این مرحله حداکثر تا ۶۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره می‌کند.

سرپرست سازمان آب و برق خوزستان از مزایای ساخت این سد به تامین آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی دشا رامهرمز به وسعت ۲۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کنترل سیلاب رودخانه زرد و امکان تولید انرژی برق آبی به میزان ۴۸ گیگاوات ساعت در سال اشاره کرد.

نبوی گفت: با بهره‌برداری کامل این سد چهار هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی، گردشگری و صنایع جانبی ایجاد خواهد شد.سد مخزنی جره در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی رامهرمز آماده آبگیری است. این سد به عنوان پنجمین سد خاکی استان خوزستان از لحاظ ابعاد و جنس بعد از سدهای کرخه، مارون، مسجدسلیمان و گتوندعلیا است.