دنیای اقتصاد - اصفهان: شهردار منطقه هفت اصفهان گفت: زیرسازی و روکش آسفالت بلوار فرزانگان در این منطقه به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اصفهان، احمدرضا مصور، شهردار منطقه ۷ اصفهان گفت: راه برون رفت از این معضل ابلاغ طرح تفصیلی برای تعیین محدوده قانونی این منطقه و دولت‌آباد، اجرای رینگ چهارم ترافیکی و همکاری ارگان‌های ذی نفع به ویژه تربیت‌بدنی و جهاد کشاورزی است.

وی افزود: اگر با خودروی شخصی خود برای یک‌بار از جاده تاکسیرانی یا بلوار فرزانگان حدفاصل میدان المپیک تا شهدای ورزشکار عبور کنید، به طور حتم لزوم اجرای مدیریت شهری را به موجب حفاری‌های متعدد از سوی شرکت‌های تاسیساتی احساس خواهید کرد.

وی ادامه داد: این معضلی است که گریبان‌گیر شهر است و در محور فرزانگان قابل احساس است، در حالی که همه نامناسب بودن آسفالت این محدوده را صرفا به پای شهرداری می‌نویسند، اما بررسی موضوع نشان‌دهنده این نکته است که سایر ارگان‌ها خود را در

پشت سر شهرداری در بروز چنین معضلاتی مخفی نگه داشته‌اند.

شهردار منطقه ۷ اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون شهرداری این منطقه هزینه‌های گزافی را برای لکه‌گیری بلوار فرزانگان در شمال این منطقه و هم مرز با دولت آباد صرف کرده است، اما به دلیل سست بودن زمین این محور و عبور خودروهای سنگین مشکلات زیرسازی آن پابرجا باقی مانده است.

وی با بیان این که بر اساس برآورد‌های انجام شده زیرسازی و روکش آسفالت بلوار فرزانگان در منطقه ۷ شهر اصفهان به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: شرکت‌های خدماتی با حفاری‌های متعدد برای عملیات عمرانی خود معضلاتی در این بلوار ایجاد کرده‌اند، این درحالی است که هر ساله شهرداری برای ترمیم آن اقداماتی را انجام داده، اما بی‌نتیجه بوده است.

مصور با اشاره به باغ تفریحی فدک واقع در بلوار فرزانگان تصریح کرد: وضعیت این محور از لحاظ ناایمن بودن باعث شده مراجعه‌کنندگان به پارک فدک با مخاطره مواجه شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری وظیفه خود را در زمینه بهسازی بلوار فرزانگان انجام داده است، ادامه داد: ابلاغ طرح تفصیلی برای تعیین محدوده قانونی منطقه ۷ و دولت آباد، اجرای رینگ چهارم ترافیکی و همکاری ارگان‌‌های ذی‌نفع به ویژه تربیت‌بدنی و جهاد کشاورزی راهکار اساسی ایمن‌سازی بلوار فرزانگان است، در غیر این صورت این مشکلات پا برجا می‌ماند.