دنیای اقتصاد - همدان - محبوبه یادگاری: مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان همدان از پرداخت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۰۰ واحد بافت فرسوده که به بانک معرفی شده‌اند، خبر داد.

محمد علی اسدی با اعلام این مطلب با اشاره به اینکه بانک مسکن در این زمینه عملکرد مناسبی داشته است، اظهار امیدواری کرد که در زمینه تسهیلات بافت فرسوده نیز اقدامات بهتری انجام شود.

وی سهمیه تسهیلات بافت فرسوده استان همدان را ۷۲۰ واحد دانست که طی دو مرحله اعلام و متقاضیان به ترتیب اولویت و تاریخ پروانه ساختمانی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۰ واحد مسکونی نیز در لیست انتظار دریافت تسهیلات ویژه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده قرار دارند. اسدی در ادامه گفت: مطالعات و تعیین محدوده بافت فرسوده در مراکز شهرستان‌های استان از اوایل سال ۸۵ آغاز شد و بر حسب الگوهای فرسودگی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور یک هزار و ۹۶۰ هکتار بافت فرسوده در ۸ شهر استان شناسایی و به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان رسیدند.

وی افزود: از مجموع این میزان بافت فرسوده‌، ۸۲۵ هکتار در شهر همدان، ۱۷۰ هکتار در ملایر، ۶۸ هکتار در نهاوند، ۱۶۲ هکتار در اسدآباد، ۱۸۸ هکتار در تویسرکان، ۷۱ هکتار در بهار، ۲۰۷ هکتار در کبودرآهنگ و ۲۶۹ هکتار در رزن واقع شده است.