دنیای اقتصاد - سنندج: رییس سازمان بازرگانی کردستان گفت: باید ظرفیت‌های اشتغالزایی خانگی را در استان فراهم کنیم.

مصیب محمدیان شمالی در مورد توجه به بحث اشتغالزایی افراد در کانون خانواده‌ها گفت: با وجود تنوع فراوان در بخش‌های تولیدی و خدماتی در سطح جامعه می‌توان از نیروی کار مستعد و کوشا در کانون خانواده‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل گستردگی بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع دستی و صنعتی افراد جامعه به خصوص زنان خانه دار می‌توانند با تشکیل کارگاه‌های کوچک خانگی فعالیت‌های تولیدی انجام دهند.

محمدیان شمالی ادامه داد: در بحث فرآوری محصولات کشاورزی و دامی افراد روستایی و نیز زنان خانه‌دار در سطح شهرها نیز می‌توانند با جمع‌آوری و بسته‌بندی این محصولات گوشه‌ای از چرخه اقتصادی تولید و توزیع محصولات را در کشور به خود اختصاص دهند.

وی بر لزوم افزایش تعداد تعاونی‌های خدماتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: بر اساس ساختار تعاونی‌های خدماتی همه افراد جامعه می‌توانند با دارا بودن حداقل امکانات و تجربه لازم مراکز حرفه و اشتغال جدید تاسیس نمایند و در کنار خود افراد دیگری را نیز به این حرفه مشغول کنند.

رییس سازمان بازرگانی کردستان ابراز کرد: این تجربه در دیگر کشورهای جهان که توسعه اقتصادی را پشت سر گذاشته‌اند نتایج مطلوبی را موجب شده است.

وی اظهار کرد: ما نیز می‌توانیم با بررسی‌های کارشناسی و استفاده از این قبیل برنامه‌ها همه آحاد جامعه را با اتکا به طرح‌های

زودبازده اقتصادی به سمت اشتغالزایی مولدسوق دهیم.

محمدیان شمالی اذعان کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و اشتغالزایی مولد باید همه امکانات و زیرساخت‌های اقتصادی کشور را به یک سمت و با هدفی مشترک ترغیب کنیم.