دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: رییس کل دادگستری خوزستان گفت: قصد داریم به صورت جدی با متجاوزان و متعدیان به حریم و شبکه‌های برق برخورد می‌کنیم.

محمدباقر الفت با بیان اینکه در خوزستان برق از آب مهم‌تر است، افزود: به همین دلیل باید از این زیرساخت مملکت به درستی محافظت و جلوی تجاوز به آن گرفته شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در بخش تجهیزات و نیروی انسانی وابستگی به خارج بوده که اکنون می‌بینیم در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع به خودکفایی رسیده‌ایم و متخصصین ایرانی بدون وابستگی به خارج کارهای ارزشمندی در صنعت برق انجام می‌دهند.

الفت تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مسوولان برق در کشور بحث اراضی زیرخطوط است که تملک و بهره‌برداری از آنها محل مناقشه بین قضات است که با جلساتی می‌توان با ایجاد وحدت بین قضات این مشکل را حل کرد.

وی همچنین گفت: رسیدگی به پرونده‌های قضایی برق جزو اولویت‌های دادگستری برای به نتیجه رسیدن پرونده‌های قضایی است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان هم در این خصوص گفت: انشعابات غیرمجاز برق بین ۳۰ تا ۳۵ درصد برق تولیدی را مصرف می‌کردند که خسارت زیادی را به شبکه وارد می‌کرد که خوشبختانه جمع آوری شده‌اند.

مسعود معین پور افزود: استان خوزستان به واسطه صنعتی بودن و گرمای هوا دومین مصرف‌کننده برق در کشور است در حالی که با تولید ۱۴ درصد برق کشور، دومین تولید‌کننده برق کشور نیز محسوب می‌شود.