دنیای اقتصاد - قزوین - حجت فرزین: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: از ابتدای سال جاری ۳۹ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین پروانه بهره‌برداری دریافت کردند.

عبدالقهار ناصحی با بیان این مطلب افزود: در سال جاری ۳۹ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال استان به بهره‌برداری رسیدند. وی ادامه داد: از این تعداد ۱۷ واحد صنعتی در شهرک صنعتی کاسپین، ۱۳ واحد در شهرک صنعتی لیا، چهار واحد در شهرک صنعتی آراسنج، سه واحد در ناحیه صنعتی دانسفهان، یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی خرمدشت و یک واحد در شهرک صنعتی حیدریه مستقر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین اظهار کرد: عمده‌ترین محصولات تولیدی در این واحدها تولیداتی از قبیل ماشین‌آلات آردسازی، گازهای سردکننده، خاک نسوز، سیلیکات سدیم، کنسرو، در و پنجره دو جداره، مایع ظرفشویی و دستشویی، انواع تابلوهای برق، یاتاقان‌های نیروگاهی و پالایشگاهی، قطعات خودرو، ترانس‌های کاهنده و... است.

وی تصریح کرد: این واحدهای صنعتی با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۹۰ میلیارد ریال به طور مستقیم زمینه اشتغال ۹۳۹ نفر را فراهم کرده است.

ناصحی افزود: هم‌اکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعال استان قزوین تعداد ۴۱۷ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۱۱ هزار و ۵۷۶ نفر به بهره‌برداری رسیده است.