دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیر اداره بندر و دریانوردی شهید باهنر از تحویل موقت بندر چند منظوره سیریک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مجید امینی در این باره گفت: مبلغ اولیه قرارداد ساخت این بندر در فاز نخست، ۷۳ میلیارد ریال بود که با اصلاحات انجام شده در طرح این بندر، ۹۰میلیارد ریال برای ساخت فاز اول آن هزینه شد.

وی در ادامه افزود: این بندر در ۲فاز ساخته می‌شود که فاز نخست آن که شامل ساخت موج شکن و استحصال زمین بود به پایان رسید و آماده خدمات‌رسانی به تجار و بازرگانان و همچنین صیادان می‌باشد و فاز دوم آن نیز پس از انجام مطالعات آغاز می‌شود.

امینی خاطرنشان کرد: طبق برنامه پیش‌بینی شده، مطالعات ساخت فاز دوم که شامل ایجاد پسکرانه و تاسیسات بندری، ایجاد اسکله و لایروبی است ۵ ماه به طول می‌انجامد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر و با پایان فاز نخست این طرح و با توجه به وضعیت توفانی منطقه، اسکله‌های این بندر آمادگی پذیرش و پهلوگیری‌ شناورها را دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی شهید باهنر در خصوص مشخصات این بندر گفت: این بندر که با هدف توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صیادی در منطقه ساخته می‌شود، با ۳۴ هکتار وسعت حوضچه، پس از بندر شهید رجایی از بزرگ‌ترین حوضچه برخوردار است.

وی طول بازوی اصلی این بندر را ۱۴۰۰متر و طول بازوی فرعی را ۸۷۹ متر عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح تاکنون ۴۴۰‌هزار مترمکعب مصالح سنگی به کار رفته است.

امینی اضافه کرد: بر اساس برآورد انجام شده اولویت خدمات ارائه شده در این بندر در دو بخش صیادی و تجاری است که با توجه به جایگاه سیریک در شرق هرمزگان، این بندر می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه کمک شایانی کند.