دنیای اقتصاد - بیرجند- محمد قربانی: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سال ۸۸ رقم اعتبار مجموعه تملک و دارایی استان ۸۶ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان بوده است، افزود: مبلغی بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان برای دستگاه‌های اجرایی مجددا ابلاغ شده که نسبت به گذشته نزدیک به ۹۰ درصد افزایش اعتبار است.

قهرمان رشید در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: اسناد توسعه استان به خوبی تنظیم شود و نقشه راهی باشد که مسوولان می‌خواهند آن را بپیمایند از این رو باید در تنظیم اسناد توسعه تلاش و دقت بیشتری شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید اسناد توسعه هر شهرستانی به روز شود، بر توجه ویژه تمام مسوولان استان در این مورد تاکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این اعتبارات بر اساس فصل توزیع شده، گفت: توزیع اعتبارات هنوز فصلی است و دستگاهی نشده است.

رشید با بیان اینکه یک سوم از اعتبارات به راه و ترابری اختصاص داده شده است، گفت: توسعه راه‌های شهری و روستایی حتما در توسعه متوازن و هم جانبه استان اثر مستقیم دارد.

طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت دریافت اعتبار

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات استان بر اساس اولویت تقسیم می‌شوند، گفت: طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت نخست دریافت اعتبار هستند.

مجید امینی با اشاره به اینکه منابع محدود و نیاز‌ها بسیار نامحدود است، اظهار کرد: در جایی که منابع محدود باشد و نیاز‌ها نامحدود، مجبوریم دست به انتخاب بزنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم دست به انتخاب بزنیم باید نخست اولویت‌بندی شود و این اقدامی بوده که در دفتر برنامه‌ریزی برای تأمین اعتبار دستگاه‌ها در فصول مختلف آغاز شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی افزود: برای این کار باید نخست پروژه‌های نیمه‌تمام تمام شود و بعد بحث پروژه‌های سفر و مسکن مهر را اولویت داده‌ایم.

امینی گفت: در بحث آموزش در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان داشته که امسال تقریبا بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان رسیده است که این عدد دو برابر شده است.

وی در بحث کشاورزی و منابع طبیعی نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتبار آن ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که امسال ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی اعتبار اختصاص داده شده در بخش محیط زیست را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته اعتبار آن ۵۰۰ میلیون تومان بوده که امسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

امینی ادامه داد: در بخش حمل و نقل در سال گذشته اعتبار آن ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که امسال ۳۱ میلیارد تومان شده است که حدود ۶۵ درصد افزایش اعتبار داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با این اعتبار‌ها یک کارشناسی ویژه صورت گرفته‌ است، تصریح کرد: هم در شهرستان‌ها و هم در دفتر برنامه‌ریزی با توجه به طرح‌ها این برنامه‌ریزی اعتبارات انجام شده است.