دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: فرماندار شهرستان اهواز با تاکید بر ضرورت انتقال برخی مشاغل و اصناف از هسته مرکزی شهر، گفت: طرح ساماندهی این منطقه نباید به صورت مقطعی و برای کوتاه‌مدت انجام شود.

عبدالعزیز فدعمی در جلسه بررسی وضعیت هسته مرکزی شهر اهواز با بیان اینکه اغلب مراکز توزیع و خدمات در هسته مرکزی شهر مستقر هستند، خواستار برنامه‌ریزی برای انتقال این گروه از مشاغل از مرکز شهر اهواز شد. وی با بیان اینکه ساماندهی هسته مرکزی شهر اهواز نباید به صورت مقطعی صورت گیرد، افزود: باید تدابیر و برنامه‌ریزی لازم برای این طرح از سوی شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان بازرگانی و مجامع امور صنفی صورت پذیرد.

همچنین رییس سازمان بازرگانی خوزستان نیز در این باره گفت: اصناف مختلف با طی مراحل قانونی مجوزهای مربوط به انجام فعالیت را کسب کرده‌اند و حضور افراد متفرقه بدون مجوز قانونی باعث تضییع حقوق این مغازه‌داران می‌شود. محمدحسین چراغی اظهار امیدواری کرد: حرکت رو به بهبود در زمینه ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی اهواز صورت پذیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در این جلسه از اتمام مطالعات طرح ساماندهی دستفروشان خبر داد و گفت: این طرح شامل ساماندهی دستفروشان اهواز، ساماندهی وانت‌ها و ساماندهی دکه‌های سطح شهر است. محمودرضا شیرازی افزود: به‌زودی در نشست مشترکی با حضور مشاور طرح، زمان و نحوه اجرای طرح بررسی می‌شود. محمدکاظم شایسته، رییس انجمن اسلامی بازار اهواز نیز با بیان اینکه دستفروشان علاوه بر پیاده‌روها عرض بعضی از خیابان‌ها را نیز اشغال کرده‌اند، افزود: عده‌ای فرصت‌طلب نیز از این شرایط سوء استفاده کرده و مزاحمت‌هایی را برای خانواده‌های شهروندان ایجاد می‌کنند.