دنیای اقتصاد -بیرجند- حمید قربانی: مراسم شکرگزاری و تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با حضور استاندار خراسان جنوبی و فرماندار بیرجند برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی در این مراسم، از حمایت حدود ۷ هزار حامی از ایتام کمیته امداد استان خبر داد.

سید‌حبیب شکرابی تعداد ایتام زیرپوشش را ۵ هزار و ۴۳ نفر برشمرد و گفت: در اجرای این طرح، تعداد ۶ هزار و ۹۵۲ نفر حامی امر معاضدت و حمایت از ایتام استان را عهده‌دار هستند که از این تعداد ۳ هزار و ۴۸۵ نفر از حامیان و نیکوکاران خارج از استان بوده که در این طرح مشارکت کرده‌اند.

شکرابی به تعداد حامیانی که بیش از یک نفر یتیم را سرپرستی می‌کنند، اشاره کرد و افزود: تعداد ۴۵۳ نفر حامی در استان دارای دو یتیم و بیشتر، تعداد ۴۰ حامی نیکوکار نیز دارای پنج یتیم و همچنین ۲۰ نفر حامی در استان به بیش از ۱۰ نفر یتیم کمک و مساعدت ماهانه می‌کنند که تاکنون بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۹۸ میلیون ریال از سوی خیران و نیکوکاران به حساب ایتام واریز شده است.

گفتنی است، در این آیین از سوی مدیران بانک‌های رفاه کارگران و ملت استان و برخی خیرین حاضر در جلسه در مجموع بالغ بر ۴۶میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایتام زیر پوشش اهدا شد.