مشهد- زهره الوندی: با ابلاغ هیات وزیران منطقه ویژه اقتصادی سرخس مشمول معافیت ۲۰‌ درصد سود بازرگانی ورود کالا از سایر کشورها به این منطقه شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اعلام این خبر گفت: در اجرای این مصوبه مهم اقتصادی، منطقه ویژه اقتصادی سرخس مجاز است به تمامی واردکنندگان کالا اعم از داخلی و خارجی تا سقف ۲۰‌ درصد معافیت از سود بازرگانی را قائل شود.

مهندس حسین علیپور افزود: مصوبه یاد شده مشوق مناسبی برای واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان رضوی و سایر نقاط کشور است؛ چرا که مواد اولیه وارداتی مشمول ۲۰‌ درصد تخفیف سود بازرگانی می‌شود و به همین نسبت هزینه‌های تولید را کاهش خواهد داد. وی ادامه داد: با اجرای این ابلاغیه تولید مقرون به صرفه بیشتر شده و تولید‌کننده با تداوم و استمرار تولید ضمن ارتقای کیفی محصولات تولیدی خویش صادرات رقابتی خود را رونق بخشیده و اشتغال مولد حاصل می‌شود.

علیپور افزود: صنعتگران خراسان رضوی که همواره مترصد فرصت‌های طلایی برای اقتصادی کردن تولید واحدهای صنعتی خویش بوده و هستند با استفاده از مزایای این قانون می‌توانند با مواد اولیه ارزان‌تر تولید رقابتی بهتری را برای فروش محصولات نهایی خود به خارج و داخل کشور عملیاتی کنند. وی خطاب به تجار و صنعتگران گفت: این مصوبه برای آنان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل نزدیکی به بازار ۴۰۰ میلیونی آسیای میانه بسیارمقرون به صرفه بوده و آنان می‌توانند از این اقدام قانونی دولت استفاده بهینه را در راستای تولید رقابتی به منظور کاهش هزینه‌های تولید عملیاتی کنند. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با ابراز خرسندی از این تصمیم دولت گفت: برخورداری منطقه ویژه اقتصادی سرخس از ۲۰‌ درصد معافیت سود بازرگانی واردات مواد اولیه، کمک شایانی به تحرک و پویایی صادرات و واردات در شرق کشور خواهد کرد.