مشهد -زهره الوندی: استاندار خراسان رضوی گفت: باید در بودجه سال آینده سرانه اعتبارات تملک دارایی حداقل به میزان متوسط کشوری افزایش یابد. محمود صلاحی در جلسه شورای فنی استان با بیان اینکه امسال سرانه اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی ۵۸۰ هزار ریال بود که در قیاس با متوسط سرانه ۸۲۰ هزار ریالی کشور در رتبه ۱۷ قرار دارد، افزود: با توجه به نقش فراملی مشهد و خراسان رضوی و وجود مناطق کم برخوردار در این استان سرانه اعتبارات تملک دارایی باید با پیگیری‌های جدی و مستمر به بیش از متوسط سرانه کشور افزایش یافته و با برنامه‌ریزی مدون در جهت توسعه استان هزینه شود.

وی شورای فنی را عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در حوزه مسائل و طرح‌های عمرانی معرفی کرد و افزود: مصوبات شورای فنی باید عینی، عملی، فنی و ماندگار بوده و در سطح جامعه اجرا شود تا مردم نتایج فعالیت این شورا را احساس کنند.

وی یکی از وظایف اصلی شورای فنی را پیگیری جذب اعتبارات عمرانی از سوی دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: شورای فنی باید با نظارت مستمر بر روند جذب اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی، موانع احتمالی را شناسایی و آنان را رفع کند، به گونه‌ای که اعتبارات عمرانی استان به صورت کامل جذب شود. معاون امور عمرانی استاندار هم در ابتدای جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورا به نتایج بازدیدهای دوره‌ای تیم نظارتی استانداری از پروژه‌های عمرانی اشاره کرد. سعید حسین پور همچنین وضعیت اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی را نسبت به سال گذشته بهتر ارزیابی کرد و گفت: در سال جاری ۷۱ درصد اعتبارات تخفیف داده شده به دستگاه‌های اجرایی جذب شده است.