دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت:‌ راه‌های استان اردبیل به سیستم هوشمند نظارت تصویری مجهز می‌شوند.

علی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، افزود: ‌بالا رفتن سطح استاندارد جاده‌ها و توسعه روز افزون راه‌های بین شهری و روستایی از یک طرف و پیشرفت وسایل نقلیه و افزایش بی‌رویه آن در جاده‌های کشور اقتضا می‌کند که دیگر شیوه‌های سنتی کنترل کارساز نیست و بایستی از تلاش‌های نوین و ابزارهای جدید برای کنترل و مدیریت ترافیک جاده‌ها استفاده کنیم.

وی گفت:‌ یکی از سیستم‌هایی که امروز در کشورهای توسعه یافته کار گرفته شده و نتیجه مطلوبی هم از آن حاصل شده، سیستم حمل‌ونقل هوشمند یا ITS است.

رحمتی اضافه کرد: درصدد هستیم در جهت ایمن‌سازی جاده‌ها و مدیریت ترافیک راه‌های استان با راه‌اندازی و به کارگیری سیستم‌های هوشمند نظارتی و با ایجاد شعبه‌ای از مرکز مدیریت راه‌های کشور در ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها و راه‌و‌ترابری استان از اطلاعات دریافتی از دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی برای ارتقای ایمنی راه‌های استان استفاده کنیم.

مدیر حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تصریح کرد:‌ اعتبار تخصیص یافته برای این طرح در حدود ۵۴۱‌میلیون‌تومان است که مرحله مناقصه انجام شده و شرکت تجهیزات ایمن راه‌ها به عنوان برنده مناقصه اقدامات اولیه خود را شروع کرده و مقرر شده است تا سه ماه دیگر ۲۰درصد دوربین‌ها آماده بهره‌برداری شود و تا ۲۴ ماه آینده کل سیستم هوشمند نظارت تصویری استان به بهره‌برداری کامل برسد.

وی در ادامه افزود: تاکنون راه‌های پنج استان کشور به سیستم‌های نظارت تصویری مجهز شده‌اند، ولی سیستمی که برای راه‌های این استان در نظر گرفته شده است نسل جدیدی از سیستم‌های هوشمند نظارت تصویری است که برای اولین‌بار در سطح کشور اجرا می‌شود.