افزایش مخاطبان استانی «دنیای‌اقتصاد»
عکس‌ها: نگار متین‌نیا
عکس: علیرضا بختیاری: نمایندگان استانی دنیای‌اقتصاد هر کدام به نوعی جانشین مدیرمسوول در منطقه فعالیتشان هستند که می‌توانند با بهترین تفکر، ایده و تصمیمات به موقع، روزنامه را در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده کمک و راهنمایی کنند
خواسته مشترک سرپرستی‌های روزنامه دنیای‌اقتصاد: تیراژ را افزایش دهید

دنیای اقتصاد- نمایندگان روزنامه دنیای‌اقتصاد در 30 استان کشور، پنج‌شنبه گذشته به مناسبت تولد 7 سالگی این روزنامه به تهران دعوت شدند تا در نشست هم‌‌اندیشی با مدیران دفتر مرکزی، زمینه طرح‌های توسعه‌ای و همچنین ارتقای جایگاه استانی روزنامه دنیای‌اقتصاد را مورد بحث و بررسی قرار دهند،اما این نشست فرصتی شد برای دستیابی به نتایج یک تحقیق میدانی درباره میزان مخاطبان کنونی «دنیای‌اقتصاد» در شهرهای کشور.طبق آنچه اغلب سرپرستی‌ها مطرح می‌کنند، در‌حال‌حاضر سهم دنیای‌اقتصاد از مخاطبان استانی نسبت به سایر رسانه‌های مکتوب، در وضعیت مطلوب قرار دارد و در عین حال رو به افزایش است به طوری‌که در برخی استان‌ها تیراژ و توزیع کنونی روزنامه دنیای‌اقتصاد در حد پاسخ به نیازی که برای خرید آن وجود دارد، نیست.نمایندگان استانی درخواست دارند تیراژ روزنامه دنیای‌اقتصاد برای پاسخ به نیاز مخاطب افزایش پیدا کند. خواسته‌ای که علیرضا بختیاری، مدیرمسوول بنا دارد در کمیته‌ای ویژه ابعاد آن را برای تصمیم‌گیری نهایی بررسی کند.
علیرضا بختیاری، مدیرمسوول روزنامه دنیای‌اقتصاد در نشست هم‌اندیشی با سرپرستی‌های این روزنامه در ۳۰ استان کشور ضمن تاکید بر تقویت تعامل نمایندگی‌های دنیای‌اقتصاد با دستگاه‌ها و بخش‌خصوصی فعال در استان‌ها تصریح کرد: با توجه به اهمیت حوزه استان‌ها، اداره این بخش در روزنامه در قالب مدیریت مستقل انجام می‌شود.
بختیاری جایگاه سرپرست استان را در حد نماینده مدیرمسوول مهم و حساس دانست و گفت: نمایندگان استانی دنیای‌اقتصاد هر کدام به نوعی جانشین مدیرمسوول در منطقه فعالیتشان هستند که می‌توانند با بهترین تفکر، ایده و تصمیمات به موقع، روزنامه را در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده کمک و راهنمایی کنند.مدیرمسوول دنیای‌اقتصاد در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که شده به زودی سهم توزیع استانی افزایش پیدا خواهد کرد. وی خواستار توسعه بیش از پیش همکاری نمایندگی‌ها با روزنامه شد و تصریح کرد: اختصاص یک صفحه کامل از روزنامه به حوزه اخبار استانی نشان‌دهنده آمادگی دفتر مرکزی برای انعکاس رویدادها و تحولات اقتصادی در سطح استان‌ها و شهرها است که برای این منظور لازم است ارتباط متقابلی از سوی خبرنگاران استانی ایجاد شود.
مدیرمسوول روزنامه دنیای‌اقتصاد همچنین اعلام آمادگی کرد در صورت افزایش حجم خبرها و گزارش‌های استانی، صفحات بیشتری در روزنامه به این حوزه اختصاص دهد. بختیاری در ادامه به ویژه‌نامه‌های متعددی که هم‌اکنون در حال انتشار است، اشاره کرد و درباره بازارنامه دنیای‌اقتصاد گفت: محتوای بازارنامه به دلیل ابتکار در نحوه انتشار چنین «بسته اطلاع‌رسانی» دارای مخاطب اغلب خانوادگی است که به همین خاطر قابلیت انتشار برای اغلب شهرستان‌ها را دارد.
وجوه تمایز دنیای‌اقتصاد با سایر روزنامه‌ها را معرفی کنید
در ادامه هم‌‌اندیشی نمایندگان استانی روزنامه دنیای‌اقتصاد با مدیران این روزنامه در تهران، غلامرضا کیامهر، مشاور مدیرمسوول درباره چگونگی جذب بیشتر مخاطب گفت: نماینده‌های استانی به نیاز رسانه‌ای مخاطبان محلی بهتر از سایرین شناخت دارند، بنابراین لازم است وجوه تمایز دنیای‌اقتصاد با سایر روزنامه‌ها به مردم شهر یا استان مربوطه به گونه‌ای معرفی شود که نتیجه‌اش افزایش مخاطب باشد.
کیامهر یکی از راه‌های افزایش مخاطب را تولید اخبار تحلیلی و اختصاصی عنوان کرد و گفت: اخبار اختصاصی، افزایش تیراژ روزنامه در درازمدت را در پیش خواهد داشت.
مشاور مدیرمسوول دنیای‌اقتصاد افزود: یکی از وجوه تمایز این روزنامه با سایر رسانه‌های مکتوب، میزان نفوذ محتوای اخبار آن در بدنه تصمیم‌گیری است به طوری‌که طبق بررسی‌ها مشخص شده روزنامه دنیای‌اقتصاد در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی جامعه تاثیرگذار است.