دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نسبت به احتمال شیوع بیماری نیوکاسل در استان به مرغداران این استان هشدار جدی داد. معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به مشاهده موارد مشکوکی از بیماری نیوکاسل در برخی استان‌های کشور و بروز تلفات غیرمتعارف در مرغداری‌ها و سایر واحدهای پرورش طیور این استان‌ها، از کلیه مرغداران استان درخواست می‌شود به منظور جلوگیری از ورود ویروس عامل بیماری یاد شده به مرغداری و واحد پرورشی خود، نسبت به رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی و تشدید اقدامات امنیت زیستی شامل؛ جلوگیری از ورود و خروج افراد متفرقه، ضدعفونی کامل مرغداری‌ها، تعویض لباس به هنگام ورود افراد، ضدعفونی کلیه خودروها از جمله خودروهای حمل تخم مرغ و... اقدام کنند.

دکتر جواد اعلمی از کلیه دامپزشکان و کلینیک‌های دامپزشکی نیز خواست تا نسبت به بررسی دقیق وضعیت مزارع پرورشی تحت پوشش خود اقدام و با انجام واکسیناسیون مناسب نسبت به ایجاد ایمنی بیشتر علیه بیماری نیوکاسل اهتمام جدی داشته باشند.

وی در عین حال از آمادگی اداره کل دامپزشکی استان در جهت جبران خسارت احتمالی به مرغداران خبر داده و افزود: دامپزشکی استان آمادگی کامل دارد در صورت بروز بیماری فوق نسبت به انجام اقدامات لازم از جمله حذف کانون بیماری اقدام و نتیجه را جهت پرداخت خسارت به صندوق بیمه در حداقل زمان ممکن ارجاع کند.