دنیای اقتصاد - اراک - نیک‌عهد: رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه عمومی و جاری کشور به ترتیب ۲۵ و ۵۰‌ درصد است که بر اساس برنامه پنجم توسعه این سهم باید در هر سال ۳۰‌ درصد افزایش یابد. علی عسگری در مراسم معارفه مدیرکل جدید امور مالیاتی استان مرکزی در اراک افزود: در برنامه‌ریزی‌ها تاکید شده است که تا پایان برنامه پنجم کل بودجه جاری کشور باید از محل دریافت مالیات تامین شود که برای تحقق این هدف اتخاذ سازوکارهای جدید و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات از سوی مردم ضروری است.

عسگری با اشاره به اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی در کشور ضروری است، خاطرنشان کرد: برای افزایش درآمدهای مالیاتی در کشور شناسایی منابع جدید مالیاتی باید در دستور کار مدیران سازمان امور مالیاتی در استان‌ها قرار گیرد تا برنامه‌های تدوین شده در این بخش به صورت کامل اجرایی شود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور بر ضرورت ایجاد تعامل میان کارکنان این سازمان و تفکر سیستمی در میان آنان تاکید و بیان کرد: قرار گرفتن کارکنان در فضایی مکانیزه و آموزش نرم‌افزارهای تخصصی مربوط به آنان از مهمترین عوامل تحقق اهداف این سازمان به شمار می‌رود.

در این مراسم از خدمات حسین بنی صفار، مدیر کل قبلی امور مالیاتی استان قدردانی و ناصر‌هاشمی به عنوان مدیرکل جدید این سازمان منصوب شد.