دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: استاندار اردبیل گفت: ‌به زودی کلنگ ساخت ایستگاه مرکزی راه‌آهن اردبیل به زمین زده خواهد شد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما‌، افزود: طرح راه‌آهن اردبیل هم اکنون با پیشرفت عمومی ۳۰ درصد در حال اجرا است و برای تکمیل این طرح به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم. وی در ادامه از کاهش بودجه اختصاص یافته سال جاری به راه‌آهن اردبیل خبر داد و گفت:‌ به دلیل کسری اعتبارات امسال رقم اعتباری از ۴۰ میلیارد تومان به ۲۹ میلیارد تومان تقلیل یافته است.استاندار اردبیل طول اجرای این طرح را ۱۷۵ کیلومتر اعلام و اظهار کرد: ‌قطعه اول با ۲۷ درصد، ‌قطعه دوم با ۱۴ درصد، قطعه پنج با ۷۷ درصد و قطعه ششم با پیشرفت ۵/۷۱ درصد در حال اجرا است.

وی همچنین از مناقصه قطعات سوم و چهارم این طرح خبر داد و گفت: ‌به وزارت راه پیشنهاد دادیم در ساخت راه‌آهن اردبیل از فاینانس خارجی استفاده کند تا طرح در موعد مقرر تکمیل و تحویل مردم منطقه شود.

استاندار در ادامه پیشرفت فیزیکی طرح راه اصلی اردبیل به مرکز کشور را ۸۶ درصد اعلام کرد و گفت:‌ با اختصاص ۴۰ میلیارد تومان این طرح تا هفته دولت سال آینده تکمیل و به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

حقیقت‌پور به رکود دراجرای طرح پتروشیمی اردبیل اشاره کرد و افزود:‌ علت رکود این طرح بالا بودن قیمت خوراک گاز این کارخانه است که سرمایه‌گذار به دلیل مقرون به صرفه نبودن حاضر به ادامه طرح نیست.

وی با بیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان تاکنون در این طرح سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: استان به تعهد خود در زمینه تهیه زمین، ‌آب، برق و دیگر زیر ساخت‌های مورد نیاز عمل کرده که امیدواریم با تعیین تکلیف قیمت گاز به عنوان خوراک پتروشیمی شاهد ادامه روند اجرای اعتبار طرح باشیم.