دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به حمایت از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها به منظور توسعه این بخش تاکید کرد.

رضا طاهری در دیدار دو ساعته با اعضای هیات امنای شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز و دیدار با واحدهای صنعتی بر حمایت بیش از پیش مدیریت شرکت از واحدهای مستقر در شهرک‌ها به ویژه شهرک شماره ۳ اهواز تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از همکاری اعضای هیات امنای شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز با تاکید بر ایجاد برنامه‌ریزی مدون برای رفع مشکلات این شهرک خاطرنشان کرد: ساماندهی وضعیت عمرانی و زیرساختی این شهرک نیازمند عزمی جدی از سوی ارگان‌های متولی و حمایت و نظارت مدیریت ارشد استان است.

طاهری با بیان اینکه خوزستان به عنوان سومین استان صنعتی کشور به شمار می‌آید و این در حالی است که در گذشته سرمایه‌گذاری در این بخش به صورت چشمگیر صورت نمی‌گرفت، افزود: در گذشته علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی استان نمی‌شد، بلکه کارخانجات دولتی مستقر در استان در سطح کشور خدمات ارائه می‌دادند.

طاهری در ادامه با تاکید بر رونق بخشیدن به شهرک‌های صنعتی استان به کمبود اعتبارات استانی برای این بخش نیز اشاره کرد و گفت: در دهه اخیر خوزستان اولین استان دریافت‌کننده اعتبارات صنعت در سطح کشور بوده است.

وی در عین حال از حمایت وزیر صنایع برای توسعه بخشیدن به شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و یکی از دغدغه‌های مدیریتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان را ساماندهی شهرک‌ها و واحدهای موجود صنعتی اهواز به ویژه شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه به رغم تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ولی این بخش تاکنون نارضایتی‌هایی را در پی دارد، افزود: توسعه پایداری استان خوزستان مستلزم حمایت از صنایع کوچک و رفع مشکلات صاحبان آنها است.

وی با اشاره به وضعیت موجود شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز از روند کاری برخی بخش‌های زیر ساختی ابراز گله کرد و گفت: تامین برق این شهرک و استقرار پست برق، تامین آب و احداث جاده دسترسی و پل روی نهر مالح یکی از اولویت‌های کاری است.

طاهری با تاکید بر انعکاس این مشکلات به مسوولان ارشد استانی خاطرنشان کرد: ساخت نهر مالح و عدم تحقق وعده ساخت پل روی این شهر که در ورودی شهرک است خسارت‌هایی را متحمل واحدهای صنعتی کرده است؛ در حالی که تعهد ساخت این پل از سوی پیمانکار در مهر ماه سال جاری بود.