اهواز - کیوانه گرجی: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اعلام کرد: ۳۰ طرح صنعتی دارای کسری وثایق بانکی مورد نیاز به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشور برای تامین این وثایق معرفی شده است.

رضا طاهری در کارگروه اشتغال استان خوزستان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به منظور حمایت و پشتیبانی و به منظور تامین وثایق بانکی مورد نیاز بانک‌ها از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان، از زمان تاسیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در کشور تاکنون حدود ۳۰ طرح صنعتی مستقر در شهرک‌ها به این صندوق معرفی شده است.

وی با بیان اینکه نمایندگی این صندوق در شرکت شهرک‌های صنعتی استان است، گفت: این شرکت طرح‌های دارای توجیه فنی، مالی، اقتصادی واشتغالزا را که توسط کارگروه اشتغال استان به تصویب رسیده‌اند و دارای کسری تامین وثایق هستند به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشور معرفی می‌کند. طاهری با تاکید بر ایجاد اشتغالزایی از طریق واحدهای مصوب صنعتی و با توجه به وجود منابع منحصر به فرد صنعتی در استان، اذعان کرد: این صندوق تاکنون ۲ طرح پیشنهادی این شرکت را تصویب و به مرحله نهایی برای تامین کسری وثایق مورد نیاز بانک‌ها رسانده است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان همچنین در ادامه با بیان اینکه این صندوق از طریق چک و سفته برای تامین کسری وثایق بانکی واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های استان اقدام می‌کند اعلام کرد: حداکثر مبلغ ضمانت‌نامه صندوق برای پوشش کسری وثایق متقاضیان ۱۰ میلیارد ریال تعیین شده که تا ۷۰‌درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته تا ۸۵‌درصد اصل وسود تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع کوچک را تشکیل می‌دهد.

رضا طاهری افزود: وثایقی که صندوق از متقاضی صدور ضمانت‌نامه دریافت می‌کند شامل چک و سفته با ضامن مورد قبول صندوق هر یک معادل ۵/۱ برابر مبلغ ضمانت‌نامه است.

وی افزود: کاربرد ضمانت‌نامه در سال اول معادل ۵/۱‌درصد مبلغ ضمانت‌نامه و برای سال‌های بعدی، به ازای هر سال ۲۵/۰‌درصد خواهد بود.

طاهری گفت: در پایان مهلت ضمانتنامه تا ۱۵‌درصد مبلغ کارمزد به مشتریان خوش حساب مسترد می‌شود.