اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: درمراسمی با حضور استاندار اردبیل، نمایندگان اردبیل در مجلس و جمعی از مسوولان کلنگ ساخت کارخانه آرتا تراکتور اردبیل به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ما‌، در مراسم کلنگ زنی این مجموعه منصور حقیقت پور استاندار اردبیل گفـت: در سایه همت مسوولان تاکنون کلنگ ساخت چندین مجموعه مادر و سنگین صنعتی در استان به زمین زده شده و این امر سبب ارتقای جایگاه استان از رتبه ۲۷ به رتبه سوم آمایش صنعتی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تراکتور تولید شده در اردبیل منطبق بر شرایط جغرافیایی به ویژه کشت در اراضی شیبدار و منعطف بر نیاز زارعین منطقه تولید خواهد شد و تا دهه فجر اولین ساخته‌های این مجموعه وارد بازار استان خواهد شد.

رییس سازمان صنایع و معادن استان نیز در این مراسم گفت: ‌کارخانه آرتا تراکتور اردبیل با ظرفیت تولید سالانه ۴‌هزار دستگاه تراکتور و ۱۲‌هزار دستگاه ادوات تراکتور فعال خواهد بود.

محمد ملاطفی افزود: این کارخانه در ۵/۹ هکتار زمین ساخته شده و بیش از ۷۰‌میلیارد‌تومان دراین واحد صنعتی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی در ادامه از آمادگی استان اردبیل برای حمایت از سرمایه‌گذاران خبر داد و ادامه داد:‌ با ظرفیت سنجی صنایع مورد نیاز به سرمایه‌گذاران مجوز ساخت واحد تولیدی داده می‌شود. ملاطفی اضافه کرد:‌ برای اجرای ۳۶ طرح در قالب طرح آمایش صنعتی در استان بیش از ۴۶۰‌میلیارد‌تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.