بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: اجرای طرح توسعه اسکله شهید ذاکرى در منطقه آزاد قشم طى تفاهمى مابین سازمان منطقه آزاد قشم وسازمان بنادرودریانوردى به زودى آغاز مى‌شود.

به گزارش روابط عمومى منطقه آزاد قشم، مهندس محمد اصغرى، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص اظهار کرد: طرح توسعه اسکله شهید ذاکرى تهیه شده و با مشارکت این دو سازمان اجرا مى‌شود.

وى افزود: بر این اساس، طرح‌هاى مربوط به ساخت اسکله‌ها و تاسیسات خشکى توسط سازمان منطقه آزاد قشم و طرح‌هاى مربوط به امور دریایى از جمله ساخت موج شکن و لایروبى اسکله توسط سازمان بنادر و دریانوردى انجام مى‌شود.

وى با اشاره به اهمیت توسعه اسکله شهید ذاکرى تصریح کرد: حجم عمده‌اى از بخش حمل‌ونقل دریایى از بندر عباس به جزیره قشم از طریق اسکله شهید ذاکرى صورت مى‌گیرد که با توجه به افزایش حجم مسافران، اجراى طرح جامع توسعه این اسکله الزامى

به نظر مى‌رسد.

اصغرى اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد قشم طى سالیان اخیر طرح‌هاى متعددى در راستاى توسعه و بهینه‌سازى اسکله مسافرى شهید ذاکرى اجرا کرده بود که در حال حاضر این اسکله به عنوان یک اسکله ایمن و فعال اقدام به حمل‌ونقل مسافران از قشم به بندرعباس و بالعکس مى‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از اجراى طرح توسعه بندر بهمن شامل لایروبى و توسعه موج‌شکن خبر داد و اعلام کرد این طرح به زودى به اتمام مى‌رسد.