اسکان پرسنل ایران‌خودرو در هشتگرد

گروه استان‌ها - تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو از جمله تعاونی‌های شهر جدید هشتگرد است که فعالیت مستمر و جدی در زمینه ساخت مسکن مهر برای کارگران ایران خودرو شروع کرده است. به گفته مسوولان شهر هشتگرد تعاونی مسکن ایران خودرو پیشتازترین تعاونی در ساخت مسکن مهر در این شهر است و با تلاش مسوولان تعاونی مسکن کارکنان تعاونی خاص ایران خودرو توانسته پیشرفت قابل قبولی در اجرای این طرح داشته باشد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر چهار کارگاه مستمر برای انجام امور زیرساختی و زیربنایی در مسکن مهر ایران خودرو فعالیت می‌کنند، به طوری که فونداسیون‌های ۱۳۴ واحد ریخته شده و تا دهه مبارک فجر تمام فونداسیون‌های ۳‌هزارو۵۰۰ واحد نیز به اتمام می‌رسد.

پیشرفت مسکن ایران‌خودرو

بر اساس این گزارش وزیر مسکن و شهرسازی در دیدار از طرح مسکن مهر ایران‌خودرو گفت: کار بزرگی در تاریخ ایران‌خودرو در خصوص مسکن کارگران در حال انجام است.

وی به ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی توسط تعاونی مسکن کارکنان ایران‌خودرو اشاره کرد و گفت: این طرح پیشرفت‌های خوبی داشته و مسوولان امر، قول داده‌اند تا دهه فجر امسال فونداسیون‌های این ۳۵۰۰ واحد را به اتمام برسانند. نیکزاد در عین حال برای فراهم کردن زیرساخت‌های این طرح بزرگ اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی مسکن مهر ایران‌خودرو در شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه طرح، طبق برنامه‌ریزی درحال انجام است، افزود: به فرمانداری شهرجدید هشتگرد تاکید کرده ایم که هرچه زودتر برق، آب و سایر موارد را برای انجام سریعتر این طرح فراهم کند.

با یک‌میلیون‌تومان نمی‌توان صاحبخانه شد

وزیرمسکن در ادامه خطاب به کارگران گفت: کارگران به این نکته توجه داشته باشند که اگر ۱۰ تا ۱۲میلیون‌تومان آورده نداشته باشند، امکان خانه‌دار شدن نیست.

وی در ادامه گفت: این که فکر کنند با یک یا دو‌میلیون‌تومان می‌توان صاحب خانه شد، اصلا امکان ندارد؛ زمین رایگان با مساعدت شهرداری آماده می‌شود و تامین آب، برق، گاز و فاضلاب و زیرساخت‌های لازم را هم ما انجام می‌دهیم؛ دوستان ما هم باید بین ۱۰ تا ۱۲‌میلیون‌تومان آورده داشته باشند و نهایتا با وامی که دولت می‌دهد، آنها می‌توانند صاحبخانه شوند.

افزایش مبلغ وام

وی همچنین از قول افزایش وام ۱۵‌میلیونی به ۲۰‌میلیون‌تومان خبر داد و افزود: این واحدها از تکنولوژی پیشرفته برخوردار بوده و بر اساس استانداردهای ایمنی در حال ساخت است که این موضوع، نقطه قوتی برای طرح به حساب می‌آید. وزیرمسکن و شهرسازی در عین حال رعایت مبحث ۱۹ درساخت واحدهای مسکونی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: به کلیه تعاونی‌هایی که مبحث ۱۹ را در ساخت‌و‌ساز رعایت کنند، مبلغ ۱۰‌هزار‌تومان در هر مترمربع کمک بلاعوض از محل یارانه‌هایی که در اختیار داریم، پرداخت خواهیم کرد. وزیر مسکن همچنین از کمک‌های جدید اعم از مالی و فنی برای مسکن مهر خبر داد.

ایران‌خودرو به تعهد خود عمل کرد

هادی قیومی، فرماندار ساوجبلاغ نیز در بازدید از پروژه مسکن مهر ایران‌خودرو گفت: مسکن مهر ایران‌خودرو تاکنون پیشرفت خوبی داشته و توانسته با تکمیل فوندانسیون واحدهای خود نسبت به تعاونی‌های دیگر، به تعهدات خود در زمینه مسکن مهر عمل کند.این در حالی است که تمام تعاونی‌ها در شهر هشتگرد تازه کار خود را در زمینه مسکن مهر آغاز کرده‌اند.