گروه استان‌ها - سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان قم یادداشت تفاهم دریافت وام ۷۰‌میلیون یورویی را با نمایندگان بانک توسعه اسلامی امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، این تفاهمنامه بین شهرزاد اکرم، نماینده بانک توسعه اسلامی و عبدالحمید توکلی‌بینا، سرپرست شرکت آب و فاضلاب قم در مراسمی با حضور محمدرضا عطارزاده معاون وزارت نیرو در امورآبفا امضا شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان قم پس از امضای این تفاهم‌نامه گفت: طی این تفاهم‌نامه وامی به میزان ۷۰‌میلیون یورو معادل حدود ۹۴‌میلیارد‌تومان از سوی بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی و تاسیسات فاضلاب در اختیار آبفای قم قرار می‌گیرد. وی دریافت این وام را در اجرای شبکه فاضلاب شهر قم به ویژه در منطقه دو حائز اهمیت دانست و ابراز کرد: از محل این اعتبارات ۱۷۶ کیلومتر شبکه‌های اصلی، فرعی و خط انتقال فاضلاب، مدول دوم تصفیه‌خانه جامع فاضلاب قم با ظرفیت ۲۵۰‌هزار نفر و سیستم هاضم لجن برای دو تصفیه‌خانه اجرا خواهد شد.

توکلی‌بینا اظهار امیدواری کرد با دریافت این وام در یک بازه زمانی ۴ساله شاهد توسعه زیرساخت‌های جمع‌آوری و تصفیه خانه فاضلاب در شهر قم باشیم.

وی افزود: این تفاهم‌نامه حاصل تلاش‌های دوساله مسوولان وزارت نیرو، ‌شرکت مهندسی آب و فاضلاب و مدیران و کارشناسان آب و فاضلاب استان قم است که طی ‌هزاران نفرساعت جلسه کارشناسی و مدیریتی با حضور نمایندگان خارجی بانک توسعه اسلامی به انجام رسیده است.

سید رضا دهناد، معاون برنامه‌ریزی استاندار قم نیز که در مراسم امضای تفاهم‌نامه اخذ وام ۷۰‌میلیون یوروی آبفای قم از بانک توسعه اسلامی حضور داشت، با تاکید بر استفاده بهینه از این فرصت، از مدیران استان خواست تا همکاری لازم را برای اجرای این طرح داشته باشند. وی استفاده از منابع بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح‌های عمرانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به محدودیت اعتباری عمرانی بودجه‌های دولت ضرورت دارد تا از این ظرفیت عظیم بهره لازم را ببریم.

بر اساس این گزارش کل اعتبارات صرف شده برای اجرای شبکه و تاسیسات فاضلاب در قم طی سال‌های ۸۱ تا ۸۸ تنها ۲۲‌میلیارد‌تومان بوده است، در حالی‌که با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه بیش از ۹۴‌میلیارد‌تومان به اجرای شبکه و تاسیسات فاضلاب قم اختصاص می‌یابد.