اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: مدیر عامل شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور گفت: ‌با صرف ۱۰‌میلیارد‌ ریال دستگاه کمک ناوبری مدرن برای فرودگاه مغان خریداری شده و به زودی نصب خواهد شد. به گزارش خبرنگار ما، احمد موضی در بازدید ازفرودگاه پارس آباد افزود: ‌زیر ساخت‌های لازم برای توسعه فرودگاه پارس آباد مهیا است و باید با برنامه‌ریزی منطقی و تدابیر صحیح کوشید تا با فعال نگه داشتن این فرودگاه، سرنوشت آن به عاقبت فرودگاه‌های ناموفق دچار نشود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۴ فرودگاه کشور صرفا عملیات حمل‌ونقل مسافری انجام می‌دهد، تصریح کرد‌: ‌۸ فرودگاه بین‌المللی، ۲۱ فرودگاه مرز هوایی و ۲۵ فرودگاه با پروازهای داخلی در کشور فعال است.

موضی با تاکید برتوسعه فرودگاه‌های کشور براساس استاندارد‌های بین‌المللی خاطر نشان کرد: ‌در این زمینه شرکت فرودگاه‌های کشور کمک‌های کارشناسی را در زمینه طراحی توسعه امور عملیات فرودگاهی و هوانوردی انجام می‌دهد. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به ساخت و راه‌اندازی جایگاه سوخت‌رسانی فرودگاه پارس‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: ‌با راه‌اندازی سیستم کمک ناوبری هواپیما خواهیم توانست با ایمنی بیشتر در فرودگاه پارس آباد نشست و برخواست را انجام دهیم.