مشهد- زهره الوندی: مشاور شهردار مشهد گفت: پروژه قطار شهری تا پایان تابستان ۸۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

علی حامد مقدم در جمع خبرنگاران افزود: البته بهره‌برداری آزمایشی واگن‌های قطار شهری تا پایان اسفند ماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول قطار شهری ضمانت اجرایی فاز دوم است، افزود: برای وارد شدن به فاز دوم نیاز به استفاده از تجارب فاز اول مانند نوع قرارداد و نوع پیگیری‌ها است.

وی در خصوص بودجه اختصاصی به قطار شهری مشهد تصریح کرد: تخصیص بودجه پروژه قطار شهری به میزان‌درصد پیشرفت کار است و در این خصوص با مشکل مواجه نیستیم.

وی در خصوص بودجه شهرداری مشهد در سال ۸۸ نیزگفت: بودجه سال ۸۸ شهرداری۱۵۰۰‌میلیارد‌تومان می‌باشد که از این مقدار ۲۳۸‌میلیارد‌تومان آن از محل کمک‌های دولتی پیش‌بینی شده است. حامدمقدم با بیان اینکه سرانه هر شهروند مشهدی در سال جاری نسبت به سال قبل ۴۳‌درصد رشد داشته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود درسال ۸۸ سرانه هر شهروند ۳۸۱‌هزار‌تومان باشد؛ در حالی که در سال قبل این سرانه ۲۲۶‌هزار‌تومان بود.

سخنگوی شهرداری مشهد در خصوص سرانه عمرانی هر شهروند نیز تصریح کرد: در سال ۸۷ سرانه هر شهروند در بحث هزینه‌های عمرانی ۲۰۰‌هزار‌تومان بود که این سرانه با ۵۱‌درصد رشد در سال ۸۸ به ۳۰۰‌هزار‌تومان رسید.

وی در مقایسه شهر مشهد با دیگر کلان‌شهرهای ایران گفت: مشهد در میان دیگر کلان‌شهرها در خصوص تخصیص بودجه در سال ۸۸ بعد از تهران دارای رتبه دوم می‌باشد و این در حالی است که مشهد رتبه اول افزایش‌درصد بودجه را در سال ۸۸ دارد. وی در خصوص رتبه سرانه بودجه مشهد در مقایسه با دیگر کلان‌شهرها اظهار کرد: مشهد رتبه پنجم را از لحاظ سرانه بودجه در بین دیگر کلان‌شهرها دارد.

حامدمقدم در خصوص مشارکت‌های اقتصادی داخلی و خارجی نیز گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری خارجی طرحی را به شهرداری ارائه نداده است؛ ولی استقبال از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در راستای منافع مردم جزو سیاست‌های شهرداری است. سخنگوی شهرداری مشهد افزود: بین ۷۰ تا ۷۵‌درصد درآمد شهرداری در سال ۸۸ از محل عوارض عمومی می‌باشد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۷۰‌درصد هزینه‌ها به بخش عمرانی تعلق پیدا کند.