اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: استاندار اردبیل گفت‌: بیش از ۳۷۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ما، منصور حقیقت‌پور در جلسه رایزنی با گروه جدیدی از سرمایه‌گذاران افزود: ‌در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تنها در شهرک‌های صنعتی استان تاکنون بیش از ۹۸۰ فقره قرارداد واگذاری زمین با متقاضیان واجد شرایط منعقد شده است. وی ادامه داد‌: ‌شرکت شهرک‌های صنعتی استان با واگذاری زمین و حتی کارگاه‌های آماده به صورت نقد و اقساط آماده همکاری با سرمایه‌گذاران است.

استاندار در ادامه با اشاره به شناسایی بیش از ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در مناطق میانی و حاشیه‌ها و حداقل ۹۰ هکتار بافت فرسوده درمرکز و به ویژه محلات ششگانه شهر اردبیل تصریح کرد‌:‌ برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در احیای ‌این بافت‌ها هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های دخیل استان وجود دارد و تسهیلات قابل ارائه درسطح ملی برای بافت‌های فرسوده برای این مناطق نیز قابل پرداخت و اقدام است.

استاندار اردبیل با اشاره به موقعیت گردشگری منطقه گفت‌:‌ تنها در گستره جغرافیایی جنگل فندقلو وجود حدودا ۲۰۰ نوع گیاه دارویی با درجات خصوصی متفاوت تخمین زده شده که بستر مناسبی برای کار علمی و سرمایه‌گذاری است.

حقیقت پور وجود نزدیک به ۷۰ آب معدنی گرم و سرد در منطقه به ویژه دامنه‌های سبلان را از دیگر موهبت‌های موجود درمنطقه یاد کرد و ادامه داد:‌ درحال حاضر حدود ۱۴‌هزار تخت در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مراکز اقامتی استان موجود است که با تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن سرمایه‌گذاری‌های در حال انجام، این رقم افزایش خواهد یافت.