تبریز - اسد فلاح‌: مدیرکل محیط‌زیست استان آذربایجان شرقی گفت: در برنامه چهارم توسعه، هفت آزمایشگاه معتمد خصوصی برای کنترل آلودگی‌های زیست‌محیطی در استان راه‌اندازی شد.

بیوک رییسی با اعلام این مطلب افزود: این آزمایشگاه‌ها با هدف افزایش نقش بخش خصوصی در کنترل آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از انواع منابع آلاینده نظیر کارخانجات و واحدهای تولیدی فعالیت خود را در طول اجرای قانون برنامه چهارم توسعه در این استان آغاز کردند.

وی با اشاره به این که قبل از راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها هیچ آزمایشگاه معتمدی در بخش خصوصی استان فعالیت نمی‌کرد، افزود: با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های معتمد کنترل آلودگی‌های زیست‌محیطی از لحاظ کمیت و کیفیت پایش مداوم آلودگی واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی افزایش یافته است.

رییسی گفت: این آزمایشگاه‌ها کنترل آلودگی‌های واحدهای صنعتی را در بخش آب و هوا به طور مداوم زیر نظر اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان در طول سال انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی در برنامه‌های محیط‌زیست انسانی در راستای اجرای مفاد قانون برنامه چهارم توسعه در کنار اجرای قوانین و مقررات جاری حفاظت محیط‌زیست از قبیل قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا،قانون جلوگیری از آلودگی آب و ضوابط و مقررات استقرار صنایع و واحدهای تولیدی و قانون مدیریت پسماند اجرا می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی گفت: فعالیت بخش خصوصی در آزمایشگاه‌های کنترل آلودگی آب و هوا علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضع محیط‌زیست استان، شرایط تسهیل فعالیت واحدهای صنعتی و همچنین ساز و کار نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست را فراهم کرده است.