قزوین - حجت فرزین: رییس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: این استان ۱۰‌درصد از کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

حبیب‌الله سرچمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی، صادرات غیر نفتی کشور طی سال گذشته بین ۵/۸ تا ۹‌میلیارد‌دلار بوده است و با اشاره به اینکه صادرات قزوین در مقایسه با این عدد کم است، اظهار امیدواری کرد: با بهبودی قوانین مالی و ارزی کشور این رقم در مدت محدود چند برابر شود و کارآفرینی و اشتغال در استان به سرعت افزایش یابد. وی در ادامه با بیان اینکه برای صادرات بیشتر با کشورهایی در ارتباط هستیم که از نظر سیاسی و اقتصادی روابط نسبی خوبی بینمان وجود دارد، افزود: تونس، ترکیه، افغانستان، عراق و کشورهای جی.آی.اس از کشورهای قابل توجه برای صادرکنندگان و مقصد صادرات کالا از قزوین است.

وی با اشاره به توان قزوین در حوزه صادرات گفت: استان قزوین در بحث صادرات موفقیت‌های خوبی دارد؛ به طوری که در زمینه کاشی و شوینده و شیشه یکی از استان‌های موفق هستیم که محصولاتمان به کشورهای جی.آی.اس، عراق و افغانستان صادر می‌شود. رییس اتاق بازرگانی استان قزوین افزود: در محصولات کشاورزی مانند پسته نیز زمینه‌های خوبی وجود دارد و در کشمش نیز جزو صادرکنندگان مطرح کشور هستیم.

وی افزود: در زمینه قطعه‌سازی نیز پتانسیل‌های خوبی برای صادرات در استان وجود دارد؛ به طوری که در حال حاضر صنایع عدیده‌ای در زمینه تولید قطعه اتومبیل در استان فعالیت می‌کنند.