اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: رییس سازمان بازرگانی استان اردبیل گفت: ‌درسال جاری بیش از ۴‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون‌ریال یارانه صادراتی به صادرکنندگان و تجار استان اردبیل پرداخت شده است.

محمد جعفر عظمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: ‌نیمه دوم امسال نیز تلاش می‌کنیم با هدف به‌روزرسانی پرداخت‌ها یارانه صادراتی امسال را نیز پرداخت کنیم.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه اختصاصی در کشور آذربایجان و اعزام هیات‌های تجاری به کشور ارمنستان و قزاقستان خبر داد و گفت‌: در سال جاری برای گسترش مبادلات تجاری علاوه بر آذربایجان مراودات تجاری خود را با کشورهای پرسود عراق، ارمنستان، ترکیه و قزاقستان ادامه خواهیم داد.

عظمایی افزود: ‌برای کاهش شکاف دانش و تخصص اصناف و تجار استان نیز برنامه‌های آموزشی سازمان با استفاده از اساتید مجرب به صورت مستمر ادامه دارد.

رییس سازمان بازرگانی استان تثبیت نرخ ارز و تاثیر منفی آن بر روند صادرات، قیمت و کیفیت نامناسب کالای صادراتی برای حضور و حفظ بازارها، ‌سهم قلیل ۲۷‌درصدی بخش خصوصی در تولید ناخالص داخلی و نبود صنایع مادر در استان را یادآور شد و گفت:‌ در کنار این مراحل نبود خوشه‌های صادراتی، نبود تاسیسات ذخیره‌سازی و پایانه‌های صادراتی و محدود شدن تجارت به کشور مرزی آذربایجان از جمله عوامل و نقاط ضعف تجارت استان است. وی اظهار امیدواری کرد با تحقق برنامه‌های در دست اجرای استان این موانع به تدریج مرتفع شود.