اهواز - کیوانه گرجی: مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز از اختصاص مبلغ ۲۵‌میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای مستقر در این مرکز و پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد.

دکتر بابک مختاری با اعلام این خبر افزود: با معرفی واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد و پارک علم و فناوری به اداره کار و امور اجتماعی استان، این میزان تسهیلات از محل صندوق مهر رضا(ع) به آنها اعطا می‌شود.

وی افزود: مرکز رشد و پارک علم و فناوری خوزستان در جذب اعتبار و تسهیلات بنگاه‌های زودبازده پس از استان تهران، رتبه دوم را در سطح کشور کسب کرده است.

دکتر مختاری با اشاره به صدور مجوز تاسیس پارک علم و فناوری خوزستان و راه‌اندازی این مرکز در آینده نزدیک، از مهم‌ترین امتیازات مشمول واحدهای مستقر در مراکز رشد فناوری و پارک علم و فناوری را برخورداری از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده اقتصادی و کارآفرین عنوان کرد و گفت: مرکز رشد و پارک علم و فناوری خوزستان ۷‌درصد اعتبارات بنگاه‌های زودبازده و تسهیلات کارآفرینی را از آن خود کرده است.

مدیر مرکز رشد و فناوری اهواز در مورد میزان این تسهیلات اظهار کرد: به شرکت‌های نوپا، مستقر در مرکز رشد حداکثر ۳۰۰‌میلیون ریال و به شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات بنگاه‌های زودبازده اعطا می‌شود.

وی همچنین از توسعه مراکز رشد و فناوری در خوزستان خبر داد و گفت: علاوه‌بر مرکز رشد کنونی در بعضی شهرستان‌ها، راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی متناسب با استعداد منطقه در دستور کار قرار گرفته که از جمله آنها، می‌توان به مرکز رشد تخصصی کشاورزی در دزفول یا شوشتر، مرکز تخصصی پتروشیمی در ماهشهر و مراکز تخصصی شیلات و فولاد اشاره کرد که در یک برنامه پنج ساله ساخته می‌شوند.

دکتر مختاری با اشاره به اخذ مجوز پارک علم و فناوری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تاسیس و راه‌اندازی آن در آینده نزدیک، یادآور شد: پارک علم و فناوری خوزستان در واقع پنجمین پارک دانشگاهی پس از پارک‌های دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، زنجان و ارومیه و در مجموع بیست و سومین پارک کشوری محسوب می‌شود.