اهواز - کیوانه گرجی: استاندار خوزستان بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی ویژه بخش کشاورزی در شهر‌ستان دشت آزادگان به منظور کاهش نرخ بیکاری تاکید کرد.

سید جعفر حجازی در جلسه شورای اشتغال شهرستان دشت آزادگان با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به برخورداری از ظرفیت و پتانسیل بالای این شهرستان در بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش با هدف کاهش نرخ بیکاری در دشت آزادگان و همچنین در دیگر شهرهای استان امری لازم و ضروری است. وی همچنین با بیان اینکه توسعه شبکه‌های زهکشی در زمین‌های کشاورزی هورالعظیم می‌تواند کمک قابل‌توجهی برای توسعه کشاورزی در استان و همچنین دشت آزادگان را در پی داشته باشد بر توسعه در این بخش نیز تاکید کرد. نماینده عالی دولت در استان همچنین صادرات محصولات کشاورزی، توجه به جذب توریست و فعالیت میدان نفتی آزادگان را از جمله عوامل ایجاد قابل توجه اشتغال در سطح شهرستان برشمرد.

حجازی در ادامه با اشاره به بررسی ۱۲ طرح اشتغالزایی از شهر هویزه و۵۴ طرح از شهر دشت آزادگان در این جلسه اذعان کرد: به منظور جذب سرمایه‌گذار و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در استان و شهرستان دشت آزادگان فعالیت‌های مرز چزابه را از نظر اقتصادی می‌توان مهم و قابل توجه ارزیابی کرد. حجازی تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات بنگاه‌های اشتغالزایی به صورت جدی طرح‌های خود را جهت دریافت وام بانکی پیگیری نمایند ودر این میان نیز همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های مربوط با متقاضیان نیز در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی امری ضروری است.