تبریز- اسد فلاح: مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در آذربایجان شرقی اعلام کرد: نیمه اول امسال ۳۹۸‌هزار و ۳۶۵ نفر توسط یک‌هزار و ۱۷۲ پرواز هواپیمایی هما از تبریز به سایر شهرهای کشور مسافرت کردند.

علی جسورنیا با اشاره به اینکه در شش ماه اول سال جاری ۲۳۵‌هزار و ۶۳۰ نفر از هموطنان با ۹۴۰ پرواز به تبریز مسافرت کرده‌اند‌، افزود: در این مدت همچنین ۱۰۳‌هزار و ۷۲۹ نفر از خارج از کشور توسط ناوگان هوایی این شرکت وارد تبریز شده یا از تبریز به مقاصد استانبول‌، مدینه‌، دمشق و بغداد منتقل شده‌اند. وی با تشریح برنامه‌های پروازی این فصل هما از تبریز به مقاصد دیگر گفت: هواپیمایی هما با انتقال مسافر از تبریز به تهران و بالعکس روزانه با سه یا چهار پرواز با مجموع صندلی هشت‌هزار و ۳۰۰ صندلی در هفته خدمات ارائه خواهد داد.

وی همچنین گفت: این شرکت با سه پرواز از تبریز به مشهد و دو پرواز از شیراز به تبریز و بالعکس با مجموع یک‌هزار و ۵۰۰ صندلی مسافران را جابه‌جا می‌کند. مدیر کل هما در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برنامه این فصل هما از سوم آبان ماه اجرا می‌شود‌، اضافه کرد: هواپیمایی هما هفته‌ای هفت پرواز مستقیم از تبریز به شهرهای اهواز‌، اصفهان‌، شیراز و بندرعباس و بالعکس با ۹۶۰ صندلی و دو پرواز از تبریز به استانبول با ۴۰۸ صندلی اختصاص داده است.