اهواز - فاطمه کریم‌زاده: رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان از ساخت دهکده توریستی، گردشگری بلوط بلند با سرمایه‌گذاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز خبر داد.

محمدی در نشست کارگروه گردشگری استان خوزستان با اشاره به ساخت این سایت گردشگری گفت: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در استان خوزستان به دنبال ساخت دهکده توریستی و گردشگری برای کارکنان این شرکت است که برای ساخت این دهکده منطقه بلوط بلند را انتخاب کرده است‌. وی منطقه بلوط بلند را برای ساخت این دهکده گردشگری مناسب دانست و اظهار کرد: منطقه بلوط بلند در تپه‌های شمال دهدز در نزدیکی سد کارون ۳ واقع شده است که با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب در این منطقه در زمستان و در تابستان می‌توان از این منطقه به عنوان یکی از بهترین سایت‌های گردشگری خوزستان برای استفاده عموم مردم استفاده کرد.

وی افزود: برای استفاده عموم مردم از این منطقه با مسوولان این شرکت جلساتی برگزار شده و به نظر می‌رسد این منطقه می‌تواند توجهات بسیاری را به خود جلب کند‌.وی با اشاره به برخی از مشکلات بر سر راه ساخت پارک تفریحی بلوط بلند گفت: ساخت دهکده‌های تفریحی و گردشگری برخی از مشکلات را نیز در پی خواهد داشت که می‌توان در این خصوص به برخی مشکلات مانند انشعابات گاز، آب و برق و سیستم مخابراتی اشاره کرد که باید مجوز‌های لازم صادر شود‌.

وی در خصوص دلایل مخالفت منابع طبیعی با ساخت این دهکده گفت: دلایل مخالفت سازمان منابع طبیعی با ساخت این سایت وجود جنگل‌های بسیار در این منطقه و امکان قطع این درختان برای ساخت این دهکده است که مسوولان در شرکت مناطق نفت خیز جنوب ضمانت داده‌اند که برای ساخت این دهکده گردشگری حتی یک درخت نیز قطع نخواهد شد‌.

محمدی در ادامه با اشاره به تصویب ۲۹ منطقه نمونه گردشگری در سفر دوم هیات دولت به استان خوزستان بیان کرد: مطالعات ۲۹ منطقه گردشگری به پایان رسیده و به زودی مطالعات آن‌ها در کارگروه گردشگری به تصویب خواهد رسید. در ۹منطقه گردشگری نیز مانند امام‌زاده عبدالله، پامنار، تالاب شادگان و غیره زیرساخت‌های لازم انجام شده است و به زودی سرمایه‌گذار فعالیت‌های عمرانی خود را آغاز خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه اولویت با مکان‌هایی است که زیرساخت‌های لازم در آن انجام شده باشد، گفت: دولت فقط کارهای زیر ساختی را انجام داده و باقی کارها بر عهده سرمایه‌گذار بخش خصوصی است که البته ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران بتوانند از تسهیلات دولتی نیز استفاده کنند.در این نشست همچنین معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به رعایت صریح قانون در اجرای طرح‌های عمرانی بیان کرد: درست است که با اجرای قانون ممکن است مشکلاتی در راه پیشرفت طرح‌های عمرانی به وجود آید، اما باید در اجرای طرح‌های عمرانی قانون پذیر بوده و از قانون تبعیت کنیم.

طباطبایی با اشاره به ساخت هتل و سایت‌های گردشگری در خوزستان گفت: در بخش ساخت هتل‌ها و گردشگاه‌ها بهتر است کارها به صورت فاز به فاز ادامه پیدا کرده و به بهره‌برداری برسد زیرا با این کار مسوولان و مردم در جریان روند اجرای طرح‌ها قرار خواهند گرفت.