همدان - محبوبه یادگاری: رییس سازمان صنایع و معادن استان همدان گفت: استان همدان دارای ۱۹۹ معدن فعال با ذخیره نزدیک به ۵/۱‌میلیارد تن مواد معدنی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع و معادن استان همدان،‌ خسرو سامری افزود: استان همدان با ذخیره یک‌میلیارد و ۴۵۳‌میلیون تن انواع مواد معدنی، توانسته است برای ‌هزار و ۸۵۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد و سرمایه ۲۳۶‌میلیارد‌ریال را جذب کند. وی افزود: این معادن از ظرفیت استخراج حدود ۷‌میلیون تن انواع مواد و سنگ‌های معدنی در سال برخوردار هستند.

رییس سازمان صنایع و معادن استان در تشریح عملکرد شش ماه معادن استان گفت: در این مدت ۲۱ فقره پروانه اکتشاف معدنی و ۲۰ فقره گواهینامه کشف معدن با تناژ ذخیره ۲۵۸‌میلیون تن و با سرمایه‌گذاری حدود ۲‌میلیارد‌ریال صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین صدور ۱۱ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با اشتغال مستقیم ۱۰۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۳‌میلیارد‌ریال و با استخراج سالانه ۴۶۴‌هزار تن صورت گرفته است.

سامری ادامه داد: در همین مدت تعداد ۳۴ مجوز موقت برداشت با استخراج ۲۰۷‌هزار تن مواد معدنی صادر شده است.

رییس سازمان صنایع و معادن استان همدان افزود: ۲۸ برابر شدن تناژ ذخیره گواهینامه‌های کشف صادره و ۱۲۲‌درصد رشد در تعداد گواهینامه‌های کشف صادره و همچنین ۳۷‌درصد رشد از نظر تعداد پروانه بهره‌برداری معدنی مشهود است و نیز رشد ۲۳‌درصدی اشتغال و رشد ۱۲‌درصدی سرمایه‌گذاری پروانه بهره‌برداری معدنی بسیار امیدبخش است.