تبریز- اسد فلاح: تراکتورسازی ایران با تولید ۱۸۰۰ دستگاه تراکتور در نیمه اول سال جاری آمار غیر متعارفی را در تاریخ فعالیت خود بر جا گذاشت.

عرب‌باغی، رییس انجمن قطعه‌سازان آذربایجان شرقی و مدیر پیشین تراکتورسازی ایران با اعلام این مطلب و با بیان اینکه این شرکت تا یک سال گذشته بزرگ‌ترین تولید‌کننده تراکتور در منطقه محسوب می‌شد، افزود: این میزان تولید مقبول پیشینه درخشان این شرکت نیست.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت قطعه‌سازان استان در یک سال گذشته تحت تاثیر کاهش فزاینده تولید در این شرکت قرار گرفته و بسیاری از قطعه‌سازان صنعت تراکتور که شمار آنان به تعداد قابل توجه ۱۷۶ واحد رسیده بود یا از چرخه فعالیتی خارج شده یا به ساخت قطعاتی جدای از صنعت تراکتورسازی روی آورده‌اند که در یک برداشت کلی می‌توان این روند را فاجعه دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه با تغییر مدیریت در شرکت تراکتورسازی ایران هم‌اکنون فرصت‌های جبران کاستی مهیا شده است، ضمانت توفیقات پیش رو را در حمایت جدی سهامدار عمده شرکت عنوان کرد و افزود: نهضت ساخت تراکتور کیفیت استانداردهای جهانی، مسیر حرکتی این شرکت را برای جذب حداکثری سفارشات در عرصه فروش خارجی هموار خواهد ساخت.

وی در عین حال بر ضرورت بازنگری و اصلاح کلی در امور نهایی منتج به تولید و فروش محصول تاکید کرد.

وی اضافه کرد: تاثیرات ناشی از رونق فعالیت‌های تولیدی تراکتورسازی در گذشته و توزیع نقدینگی کلان مالی کاملا مشهود بوده و می‌توان مجددا این تجربه شیرین را با توجه به اهداف و برنامه‌های مدیر جدید تکرار کرد.