شیراز - محمد صداقت: ۴۱۷‌میلیون سهم، حق تقدم و اوراق‌مشارکت به ارزش ۷۱۹‌میلیارد‌ریال طی ۶ ماه اول سال جاری در بورس منطقه‌ای استان فارس معامله شد.

کرشمه ترابیان، مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس با اعلام این مطلب گفت: بر این اساس با توجه به ۱۲۱ روز فعالیت کاری بورس فارس در این مدت، ارزش‌ریالی معاملات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱‌درصد کاهش و حجم سهام معامله شده نیز ۲‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه بررسی ترکیب معاملات حاکی از آن است که ۶۰‌درصد معاملات به خرید سهام و مابقی به فروش سهام اختصاص داشته است، افزود: در این مدت تعداد خریداران با ۲‌درصد افزایش به ۴۷‌هزار و ۲۹۱ نفر رسید و برای ۸۳۶ نفر کد سهامداری جدید صادر شد.

ترابیان با بیان اینکه در نیمه اول امسال ۱۴ شرکت کارگزاری و یک تالار اختصاصی معاملات بورس منطقه‌ای فارس را انجام داده‌اند، متوسط سرانه معاملات روزانه تالار شیراز را در این مدت، ۵‌هزار و ۹۳۸‌میلیون‌ریال و سرانه معاملات ماهانه هر کارگزاری را ۸‌هزار و ۵۵۳‌میلیون‌ریال اعلام کرد.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس در ادامه افزود: تعداد شرکت‌های استانی مندرج در بورس اوراق بهادار ۱۸ شرکت است که نسبت به سال گذشته شرکت‌های لاستیک دنا و مخابرات راه دور ایران از لیست شرکت‌های بورسی استان حذف شدند و شرکت سیمان فارس نو به عنوان چهارصد و پنجاه و دومین شرکت پذیرفته شده در بخش سایر محصولات کانی غیرفلزی با نماد سفانو در فهرست نرخ‌های تابلوی فرعی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران درج شد.