همدان - محبوبه یادگاری‌: در ماه جاری ۴۰ طرح نوسازی مدارس با هزینه ۲۱۲‌‌میلیارد‌ریال به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان به بهره‌برداری رسید و تحویل آموزش و پرورش استان شد.

ابراهیم امینی‌فر، مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اعلام این خبر افزود: از این طرح‌ها ۳۱ طرح با ۷۰۷ کلاس درس و اتاق و ۵۴‌هزار و ۹۶۸ مترمربع زیربنا در مقطع آموزشی، ۶ طرح با ۴۱ کلاس درس و اتاق و ۴‌هزار و ۹۵۹ مترمربع زیربنا در مقطع ورزشی و ۳ طرح نیز با ۴۲۸ مترمربع زیربنا مربوط به نمازخانه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ طرح از این تعداد با ۱۰۸ کلاس و ۱۶۴ اتاق و با زیربنای ۲۰‌هزار و ۱۷۲ مترمربع در شهر همدان افتتاح شده است، گفت: برای این طرح‌ها ۷۵‌هزار و ۹۲۰‌میلیون‌ریال اعتبار هزینه شده است.

امینی‌فر ادامه داد‌: ۶ طرح نیز با ۵۲ کلاس و ۵۵ اتاق در نهاوند افتتاح شده که برای این تعداد طرح با زیربنای ۷‌هزار و ۴۶۴ مترمربع زیربنا، ۲۳‌هزار و ۲۳۰‌میلیون‌ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان در ادامه سهم شهرستان‌های کبودرآهنگ، رزن و بهار را از این طرح‌های افتتاحی به ترتیب ۴، ۴ و ۳ طرح عنوان کرد و گفت: در کبودرآهنگ ۲۰ کلاس و ۴۷ اتاق با اعتبار ۲۰‌هزار و ۲۱۲‌میلیون‌ریال، در رزن ۱۸ کلاس و ۱۹ اتاق با اعتبار ۱۳‌هزارو ۶۲۳‌میلیون‌ریال و در بهار نیز ۲۳ کلاس و ۲۴ اتاق به بهره‌برداری رسیده است.