ساری - نظیفه رستمی: استاندار مازندران از واگذاری زمین به متقاضیان گروهی مسکن مهر خبرداد.

سید محمد کریمی، در پنجاه و یکمین جلسه شورای مسکن مهر استان ضمن اشاره به مشکل تامین عرصه مسکن مهر از طرح جدیدی برای واگذاری زمین خبر داد و گفت: براساس مصوبه وزارت مسکن و شهرسازی به متقاضیان واجد شرایط، در قالب گروه‌هایی تا ۵ نفر، زمین‌هایی با کاربری مسکونی و بلامعارض در حین آماده‌سازی تحویل می‌شود که شورای مسکن استان نیز می‌تواند با توجه به شرایط متقاضیان و در صورت کمبود زمین تعداد افراد هر گروه را تا حدود ۱۰ نفر افزایش دهد.

وی با بیان اینکه مقطع جدیدی برای مسکن مهر آغاز شده است، گفت: با توجه به کسب رتبه‌های برتر کشوری مسکن مهر مازندران در سال گذشته امیدواریم با جدیت مسوولان استانی ضمن ارائه مجوزهای قانونی لازم و رفع مشکلات احتمالی پیش روی شاهد جهش بزرگی در این زمینه باشیم.

کریمی ضمن تاکید بر بلندمرتبه‌سازی در مازندران آن‌ را عاملی مهم در جهت حفظ زمین‌های کشاورزی استان دانست و خاطرنشان کرد: از سوی شرکت مسکن‌سازان مطالعات لازم در خصوص بافت‌های فرسوده شهری سطح استان در حال انجام است که پس از پایان آن در برخی از شهرها به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

وی افزود: برای نوسازی بافت فرسوده ۳۰۰‌میلیارد‌ریال اعتبار از سوی بانک ملت به این امر اختصاص خواهد یافت.

کریمی در پایان با اشاره به تصویب نامه هیات وزیران که بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و مسکن و شهرسازی در خصوص نحوه پرداخت یارانه به ساختمان‌های غیردولتی موجود و در حال ساخت انجام شد، گفت: مالکینی که مبحث «۱۹» مقررات ملی ساختمان مربوط به بهینه‌سازی مصرف انرژی را رعایت کنند، یارانه انرژی تعیین و مبلغ آن عودت داده خواهد شد.

وی افزود: در مناطق شهری نیز با اولویت مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت این یارانه به ساختمان‌های در دست ساخت و موجود اعطا خواهد شد.