مشهد - زهره الوندی: مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر چهار‌هزار اثر تاریخی در استان شناسایی شده که یک‌‌هزار و۳۰۷ مورد آن ثبت ملی شده وبا توجه به پیشینه تاریخی استان پیش‌بینی می‌شود که این آثار تا ۱۰‌هزار مورد نیز افزایش یابد.

محسن لشگری در مراسم نواختن زنگ گردشگری در مدرسه دخترانه مصلی‌نژاد افزود: در حال حاضر تنها از یک‌هزار و ۳۰۷ اثر تاریخی که به ثبت ملی رسیده حفاظت می‌شود.

لشکری با تاکید براینکه میراث فرهنگی سند هویت و تاریخ ملت ایران است، گفت: خراسان رضوی بستر غنی آثار تاریخی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه پنج روز از هفته گردشگری به نام مشاهیر نام گرفته گفت:سه روز آن به نام فردوسی، عطار و خیام نام‌گذاری شده، که این مساله نشانگر قدمت تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی است.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه هر ساله حدود ۳۰‌میلیون زائر و گردشگر به این استان و به قصد مشهد سفر می‌کنند، ارتقای خدمات به این عده کثیر، همکاری همه مسوولان شهری را می‌طلبد. وی اظهار کرد: در چشم‌انداز برنامه پنج‌ساله باید تعداد گردشگران ورودی به استان به ۴۰‌میلیون نفر برسد و امیدواریم با ارتقای خدمات گردشگری و به لحاظ نیروی انسانی و فنی این تعداد را افزایش دهیم.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در پایان اظهار امیدواری کرد که به بهانه برنامه پنج ساله و افزایش حضور زائران، ارتقای سهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان را شاهد باشیم.

وی در ادامه به بحث زنگ گردشگری اشاره کرد و گفت: هدف از نواختن زنگ گردشگری اطلاع رسانی امکانات، جاذبه‌ها و مناطق نمونه گردشگری به نسل جوان و آینده‌سازان این مرز و بوم است.