اهواز - کیوانه گرجی: مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از تولید میانگین روزانه، حدود ۳‌میلیون و ۲۰۰‌هزار بشکه نفت خام در این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

مهندس علی آغاجریان افزود: از این میزان بیش از ۲‌میلیون بشکه در روز به صادرات و بقیه به تامین سوخت و تولید محصولات جانبی به عنوان خوراک تعدادی از پالایشگاه‌های کشور اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این میزان تولید از ۶۰ مخزن نفت و گاز در سطح مدیریت این شرکت به واسطه فعالیت مستمر شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز کارون، گچساران، آغاجاری، مارون و مسجد سلیمان حاصل شده است.مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه به جمع‌آوری گازهای همراه نفت اشاره کرد و گفت: طرح جمع‌آوری گازهای همراه نفت ۲۰ سال است که آغاز شده و امروز با اطمینان اعلام می‌کنیم در حدود ۹۸‌درصد گازهای همراه در این شرکت جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: برای ۲‌درصد باقیمانده نیز پروژه‌هایی تعریف شده و تلاش بر این است هر چه سریع تر اجرایی شود؛ هر چند که برخی از آنها از نظر اقتصادی به صرفه نیست، اما به دلیل الزامات زیست محیطی در طرح جمع‌آوری گازهای همراه قرار گرفته‌اند. آغاجریان به مهم‌ترین طرح‌های مدیریت تولید اشاره کرد و افزود: طرح ساخت کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۲۳۰۰، ۱۷۰۰، ۱۸۰۰ و۱۹۰۰، جمع‌آوری گازهای همراه نرگسی، قلعه نار و لب سفید و ساخت تلمبه خانه‌های جدید، ایستگاه‌های پیش تراکم کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰ و ۱۰۰ و کارخانه‌های نمکزدایی کرنج، بی‌بی‌حکیمه و مسجد سلیمان از جمله طرح‌های مرتبط با این مدیریت است، که اجرایی شده‌اند.