مشهد- زهره الوندی: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: حداقل برای پروژه‌های عمرانی بقاع و اماکن متبرکه استان نیازمند ۴‌میلیارد تومان اعتبار هستیم.

حجت گنابادی‌نژاد افزود: تاکنون حدود ۳۰۰‌میلیون تومان از این بودجه مورد نیاز تصویب شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی حداقل ۶ بقعه و امامزاده دارای کتابخانه می‌شوند که پس از ارزیابی این کار، گسترش این کتابخانه را در دیگر امامزاده‌ها و بقاع استان پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به این موضوع که ۸‌درصد موقوفات استان مربوط به بحث‌های قرآنی است اذعان کرد: البته اغلب آنها نیز برای قرائت قرآن بر سر مزار افراد خاص است و ما باید طبق خواسته واقف عمل کنیم.

وی با بیان اینکه متولی اصلی موقوفات مردم هستند تصریح کرد: از نخبگان علمی و فرهنگی تقاضا داریم به‌عنوان صاحبان اصلی موقوفات، مجموعه برنامه‌های فرهنگی اوقاف را ارزیابی کرده و بر این برنامه‌ها نظارت داشته باشند.

این مسوول افزود: اهدای ۷‌هزار و ۵۰۰ جلد قرآن کریم به مساجد و فعالان جلسات قرآنی استان، انتشار ۱۰۰‌هزار نسخه مجموعه دعای باران رحمت برای نخستین بار شامل ادعیه ماه مبارک رمضان، موضوع اطعام و سفره‌های افطاری با تعامل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و برخی تشکل‌ها از دیگر فعالیت‌های انجام شده از سوی اوقاف خراسان رضوی است.