اهواز - کیوانه گرجی: مدیرعامل شرکت پیراحفاری ایران از پیاده‌سازی سامانه اتوماسیون اداری برای صرفه‌جویی در وقت و مصرف لوازم اداری در این شرکت خبر داد.

غلامحسین دشتی پور اظهار کرد: با توجه به تغییرات گسترده و پیشرفت‌های به دست آمده در مرحله فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در دهه‌های اخیر، تجدید نظر در مسائل مختلف سازمانی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: در همین راستا، با عنایت به تاکید مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و با همت و تلاش همه جانبه مدیریت و کارکنان شرکت پیراحفاری و همچنین پشتیبانی و همکاری واحد اتوماسیون اداری (معاونت سیستم‌های اطلاعات مدیریت و خدمات رایانه‌ای)، پیاده‌سازی سامانه اتوماسیون اداری (E-org) به طور کامل در شرکت پیراحفاری ایران صورت گرفته است. بنابراین از این پس دریافت و ارسال تمامی مکاتبات مرتبط با این شرکت با استفاده از سامانه مذکور انجام خواهد گرفت.

دشتی‌پور تصریح کرد: گردش مکاتبات در قالب کاغذی، مشکلات عدیده‌ای چون کندی گردش مکاتبات، حجم بالای مصرف کاغذ، گم شدن نامه‌ها و... را به همراه دارد، بنابراین سازمان الکترونیک (E-org) که یکی از جدیدترین و کلیدی‌ترین دستاوردهای عصر دیجیتال محسوب می‌شود، سازمان‌ها را یاری می‌دهد با حذف کاغذ (Paperless) و همچنین حذف مراحل زاید فرآیندهای دستی و محدودیت‌هایی که از این بابت در سازمان به وجود می‌آید، فعالیت‌ها و روال‌های عملیاتی موجود خود را بهبود بخشند و از انجام کارهای مستمر و خسته‌کننده جلوگیری شود و پرسنل سازمان نقش سازنده‌تری را در روال گردش عملیات و اسناد ایفاد کنند.

بدین ترتیب همواره سازمان، پویایی خود را حفظ خواهد کرد و علاوه بر آن بهینه‌سازی عملیاتی و ساختاری در نحوه عملکرد سازمان‌ها به وجود خواهد آمد که تاثیر مستقیمی بر زمان صرف شده، دقت، سهولت، هزینه و امنیت رعایت شده برای انجام کارها دارد و در مجموع موجب ارتقای بهره‌وری سازمانی می‌شود. دلیل استفاده از سیستم اتوماسیون، حجم بالای مکاتبات، مصرف بیش از اندازه کاغذ، عدم دریافت گزارشات مدیریتی و مسائل متفرقه دیگر است.