شیراز - محمد صداقت: رییس سازمان کار و امور اجتماعی استان فارس از تمام‌شماری ۱۸‌هزار و ۷۰۰ بنگاه اقتصادی زودبازده در استان فارس خبر داد. سید ابوالحسن حقایقی با اعلام این مطلب افزود: استان فارس با تمام شماری ۱۸‌هزارو ۷۰۰ طرح با ارزش بیش از صد‌میلیون‌ریال در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها با هدف شناسایی مشکلات فراوان بنگاه‌های اقتصادی و تسریع در ارتباط میان بنگاه‌های اجرایی و بانک‌ها انجام گرفته است، گفت: این طرح شامل بازرسی از واحدهایی است که مبلغ قرارداد منعقده آنها ۱۰۰‌میلیون‌ریال و بالاتر بوده است.

به گفته وی، تعداد طرح‌های قرارداد منعقده در این استان ۴۳‌هزار طرح است که از این تعداد ۱۸‌هزار و ۷۰۰ طرح تمام‌شماری شده است.

حقایقی با اشاره به اینکه طرح تمام‌شماری توسط ۳ شرکت پیمانکار که از سوی مرکز آمار ایران تایید صلاحیت شده‌اند انجام می‌گیرد، افزود: به زودی نتایج داده‌های این گروه‌ها مشخص خواهد شد.

رییس سازمان کار و امور اجتماعی استان فارس در خصوص اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان هم گفت: با هدف ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان آموزش عالی با رویکرد ساماندهی بازار کار، آشنایی بیشتر با وظایف مشاغل و فراگیری مهارت‌های مرتبط با آن و ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد فرهنگ نیروهای متخصص در واحدهای اقتصادی مشغول به طی دوره کارورزی هستند.حقایقی سهم تعداد کارورزی استان فارس را ۵‌هزار نفر از دانش‌آموختگان مراکز عالی اعلام کرد.