تبریز - اسد فلاح: رییس سازمان کار و اموراجتماعی آذربایجان شرقی گفت: طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده به عنوان راهبرد بزرگ اقتصادی است. به گزارش روابط عمومی سازمان کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی، احمد لطفی‌نژاد در جلسه هماهنگی کمیته‌های ستاد استانی طرح ارزیابی و تمام‌شماری بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین با اشاره به روند خوب طرح ارزیابی و تمام‌شماری در استان فعالیت‌های صورت گرفته در راستای اجرای طرح و تجزیه و تحلیل آماری را خوب توصیف کرد.

وی تصریح کرد: با اقدامات و هماهنگی‌های خوبی که ستاد استانی طرح با کمیته‌های مربوطه و ستادهای شهرستانی انجام داده هم‌اکنون این استان از نظر دسترسی به طرح‌ها و رفع مشکلات نشانی از طرح‌ها در حد مطلوبی در کشور قرار گرفته که این امر در شاخص‌های ارزیابی رتبه‌ها این استان را تا حد قابل‌توجهی به صورت جهشی ارتقا داده است. وی با اشاره به اتمام طرح عملیات میدانی بر ضرورت توجه و دقت و تسریع در ارائه آمار و عملکرد کلی اجرای طرح ارزیابی و تمام‌شماری در این استان تاکید کرد. دبیر کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین را از طرح‌های بزرگ راهبرد اقتصادی، سرمایه‌گذاری هدفمند و اشتغال پایدار عنوان کرد و آن را از مهم‌ترین طرح‌های دولت نهم برشمرد. در ادامه این نشست علی امیدوار از اعضای اصلی کمیته فنی و اجرایی ستاد مرکزی وزارت کار و امور اجتماعی که به همراه هیاتی در این استان حضور داشت، اقدامات اخیر صورت گرفته توسط سازمان کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: عملکرد استان‌ها بر اساس ورود اطلاعات پایش صورت می‌گیرد که در این راستا لازم است، شرکت پیمانکار اطلاعات صحیح را همراه با کد ملی از بنگاه‌های اقتصادی اخذ و وارد سیستم نرم‌افزاری کند.

وی گفت: طرح‌های انباشته شده باید مشخص شود تا مجددا در مرحله عملیات میدانی قرار گیرند. امیدوار ادامه داد: با تدابیر خوبی که در این استان شاهد هستیم، آمار دسترسی به طرح‌ها و رفع مشکلات آدرس و نشانی طرح‌ها در حد مطلوبی قرار دارد و جهش صورت گرفته رتبه این استان را در بین استان‌های کشور بهبود بخشیده است.