شیراز - محمد صداقت: مدیر کل فنی استانداری فارس از بهره‌برداری ۴‌هزار و ۷۰۰ طرح عمرانی با اعتبار ۸‌هزار و ۸۰۰‌میلیارد‌ریال در استان فارس خبر داد.

قنبر رستمی با اعلام خبر فوق گفت: افزایش اعتبارات استانی و راهکارهای تسهیل‌کننده در اجرا همراه با مصوبات سفرهای هیات دولت موجب رونق ویژه طرح‌های عمرانی در استان و توجه ویژه مسوولان ملی در رابطه با ساخت زیرساخت‌های مورد نیاز بوده است.

وی افزود: کنترل کیفیت اجرای طرح‌های به بهره‌برداری رسیده با راهکارهای مختلفی از قبیل آموزش، نظارت مستمر، کنترل کیفیت مصالح و استفاده از نیروی انسانی متخصص صورت گرفته است.

رستمی طرح‌های عمرانی به بهره‌برداری رسیده که تحول در توسعه استان ایجاد کرده را شامل نیروگاه‌ها، شبکه انتقال و توزیع نیرو، ارتقای کیفیت جاده‌ها، چهارخطه شدن مسیرهای مختلف، خطوط ریلی، تامین گاز شهرها و روستاها، توسعه خانه‌های بهداشت، صنایع سنگین، اعتبارات تکمیلی برای سدها و شبکه‌های آبیاری سدها، طرح‌های آب و خاک در اراضی کشاورزی، توجه ویژه به مسکن روستایی، توسعه شبکه مخابراتی، زیرساخت‌های آموزش عمومی، بالابردن ظرفیت حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی و ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها دانست و گفت: علاوه بر اعتبارات ملی و اعتباراتی که در اختیار وزارتخانه‌ها است، اعتبارات تملک دارایی استانی نیز برای اجرای این طرح‌ها تخصیص می‌یابد.