رییس سازمان صنایع و معادن مازندران از سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن مازندران استان تا پایان امسال خبر داد. به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، مرتضی هاشم‌پور در جلسه بررسی واحدهای تولیدی استان گفت: واحدهایی که مواد اولیه را از خارج کشور وارد می‌کنند، برای سرمایه در گردش مشکلی نخواهند داشت و در پرداخت تسهیلات ارزی به واحدهایی که ماشین‌آلات را از خارج کشور تامین می‌کنند نیز محدودیت منابعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۰ واحد با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: تا پایان سال جاری باید یک ‌هزار و ۲۰۰میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در صنعت استان به بهره‌برداری برسد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران نیز در این نشست به مساله برنامه چهارم و پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: سند چشم‌انداز ۲۰ ساله از سال ۱۳۸۴ آغاز و تا سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد یافت و شامل چهار برنامه میان مدت است.

ولی‌الله فرزانه گفت: برنامه چهارم توسعه از سال ۱۳۸۴ شروع شد که در سال جاری به عنوان نخستین برنامه به پایان می‌رسد و برنامه پنجم توسعه از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ به عنوان گام دوم در تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰‌ساله است.

معاون استاندار مازندران در ادامه گفت: اسناد بخشی و فرابخشی حاصل از برآیند و نتیجه برنامه‌های صورت گرفته بسته‌های اجرایی توسط ستاد تلفیق و هماهنگی تهیه و پس از تایید به دولت برای تصویب ارائه می‌‌شود تا در هیات وزیران بررسی و به رای گذارده شود.