بیرجند - حمید قربانی: مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در پنج ماه نخست امسال در استان خراسان جنوبی تعداد ۷‌هزار و ۵۰۰ انشعاب نصب شده است و در زمینه پذیرش اشتراک نیز طی این مدت ۸‌هزار و ۵۸۰ مشترک برای گازکشی پذیرش شدند.

حسن افتخاری در مراسم گازرسانی به شش روستای خراسان جنوبی ادامه داد: گازرسانی سبب بالا رفتن سطح رفاه شهروندان و توسعه استان می‌شود و با صنعت گاز است که سایر صنایع و کارخانجات در استان‌ها پیشرفت می‌کنند. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۸۸ باید تعداد ۸‌هزار و ۲۰۰ انشعاب نصب شود، اظهار امیدواری کرد: این کار عملیاتی شده و تعداد ۱۵هزار نفر را برای کشیدن گاز پذیرش کنیم.

افتخاری ادامه داد: هم اکنون ۲۰‌هزار علمک در دو شهر بیرجند و قاین نصب شده است که تعداد ۳۴‌هزار مشترک می‌توانند از نعمت گاز استفاده کنند و تا پایان مهر باید ۶‌هزار دیگر از مشترکان را پذیرش کنیم.

وی در پایان اجرای عملیات گازرسانی به شش روستای امیرآباد، حاجی‌آباد، چهکند، دهنو، حسین‌آباد و شمس‌آباد با اعتبار ۲۰میلیارد‌ریال و ساخت ۵۰کیلومتر تغذیه و توزیع گاز و نصب دو دستگاه تقلیل فشار شهری را از دیگر طرح‌ها دانست. سید صولت مرتضوی، استاندار خراسان جنوبی نیز در مراسم افتتاح طرح‌های هفته دولت در بخش گاز یکی از کارهای مهم این دولت را بحث انتقال گاز و توسعه شبکه CNG در کلان کشور دانست و افزود: با توزیع گاز بخش اعظمی از سوخت مایع و فسیلی کاهش یافت و از بین بردن منابع طبیعی بسیار کاهش یافت و سبب ساماندهی سیستم حمل‌و‌نقل شده است.